. бг ски новини : България се представи успешно на World Travel Market в Лондон - 13 Ноември 2013 - 18:36
През изтеклата седмица България взе участие в най-голямото туристическо изложение за професионалисти World Travel Market в Лондон. На националния ни щанд бяха представени възможностите за почивка в 13 български общини и 15 наши туристически фирми. Мотото, с което родният туризъм се рекламираше тази година, бе „Откритие, което си струва да споделите”.
фотография © Министерство на икономиката и енергетиката
Тазгодишните акценти в рекламирането на страната ни бяха културният, балнео, спа и приключенският туризъм, както и популярните морски и ски ваканции. За първи път посетителите на българския щанд имаха възможност да видят отблизо как се изработва класическа дърворезба от старите български майстори. Спретнатото в изложбената зала традиционно дърворезбарско ателие привлече погледите на стотици чуждестранни посетители, които успяха да усетят магията на занаята. Те останаха впечатлени и от представянето на българските общини Трън, Брезник, Драгоман и Сливница, които рекламираха атрактивните си тематични пакети за екологичен, културен и поклоннически туризъм на тяхна територия. Въпросните туристически пакети са били изготвени в рамките на европейския проект „Непозната България – Откритието – Западни покрайнини”, чийто приоритет е устойчивото развитие в този богат на природни и културно-исторически ресурси български регион. Вниманието на мнозина бе привлечено и от офертите за посещение на градове като София, Пловдив и Велико Търново с богатото им културно-историческо наследство и добрите хотели и ресторанти. Планинските общини Банско, Разлог и Кресна пък наблегнаха на ски ваканциите, на гурме туризма и на пешеходните преходи сред запазената природа.
Специално внимание на тазгодишното издание на World Travel Market бе отредено и на българските вина, които по традиция са високо ценени от родния и чуждестранния консуматор. Журналисти от водещи британски медии бяха поканени да дегустират отбрани нашенски сортове под вещото направление на сомелиера Любомир Стоянов. Напитките бяха подбрани така, че да представят отделните български винарски региони и типично нашенските сортове като „карловски мискет”, „димят”, „мелник”, „рубин” и „мавруд”.
„Учудващо е колко малко Европа и светът знаят за нашата страна. Учудващо е как толкова много време са давани толкова много пари, а не са дали резултат”, заяви по време на изложението заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев. Въпреки пропуските в задграничната реклама на родния туризъм, Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) отчете успешен летен сезон с 5,4 на сто туристически ръст спрямо миналата година. Според зам.-министър Ботев само за летните месеци България е била посетена от над 140 хиляди британски туристи. Гостите от Великобритания са почитатели и на българските планини. По традиция немалка част от легловата база в зимните ни комплекси се заема именно от тях. И през предстоящите зимни месеци ски курортите ни Банско и Пампорово се готвят да посрещнат хиляди любители на снежните спортове от Острова. Много от тях са собственици на недвижими имоти у нас и всяка година прекарват тук зимната си ваканция.
Една от целите на World Travel Market в Лондон е да предостави на туроператори и хотелиери от цял свят възможност за делови срещи и договаряне на предстоящите зимен и летен туристически сезони. Съдейки по големия интерес към родните курорти, България продължава да е търсена дестинация за морски и ски ваканции. Според зам.-министър Ботев България е на едно от първите места в Европа по темп на развитие на зимния туризъм. По данни на МИЕ през изминалия зимен сезон страната ни е била посетена от над един милион туристи, което е с 8,2 на сто повече от предходната зима.
По материали от печата
БНР, Радио България
вторник, 12 ноември 2013 10:53