. бг ски новини : Губим рекламни проекти за 16,7 млн. лв. - 27 Октомври 2014 - 22:00
По нито един от основните 4 европроекти за туристическа реклама на България у нас и в чужбина не са реализирани почти никакви дейности. От осигуреното финансиране от 16, 712 млн. лв. са усвоени едва 162 000 лв. или 1% Сроковете за изпълнение и на четирите проекта изтичат на 9 април 2015 г.
Това съобщиха вчера от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) по време на Втората работна среща между туристическия бизнес и местната власт, която се провежда в Казанлък. На форума участват над 130 професионалисти от 16 общини, 24 туропе раторски фирми, преподаватели и студенти от Софийския университет "Св. Кл. Охридски", Нов български университет и Професионалната гимназия по лека промишленост и туризъм в Казанлък.
Първият от европроектите, които са на прага на пълен провал, е за целогодишна реклама на България по водещи паневропейски тв канали. Бюджетът по нея е над 6 млн. лв., но изпълнението е 0 лв.
Вторият проект е реклама на страната ни на целеви пазари - Германия, Румъния, Русия , Украйна, Полша и Швеция с бюджет 7,2 млн. лв. Изпълнението по тази кампания е едва за 109 000 лв.
По третия проект, който предвижда реклама с цел насърчаване на вътрешния туризъм в България и е с бюджет 3,150 млн. лв. са усвоени едва 52 745 лв.
Кръгла нула (0) е и еврофинансирането на участие на България в специализирани борси и изложения, макар по този европроект да е предвиден бюджет от 1 577 524 лв.
Рекламата на родния ски туризъм за сезон 2014/2015 вече е изпусната, в момента вече трябва да сме започнали да рекламираме морските си курорти за 2015 г. , но май и това ще изпуснем, коментира Димитър Попов, член на УС на АБТТА пред журналисти.
Липсата на активно държавно подпомагане и регулиране в сектора ще доведе до там страната ни да загуби пазари, на които традиционно България е стояла добре, коментираха туроператори, участници в срещата.
За пример те дадоха провалената възможност България да бъде домакин на годишната среща на американските туроператори /АСТА/, на която участват между 700 и 1000 чуждестранни компании. Българската държава обаче е отказала финансиране на форума - 1, 5 млн. лв. Затова пък Мароко веднага е приела домакинството на срещата, която допринася изключително много за популяризирането на дестинацията зад океана.
Тридневната работна среща между бизнеса и общините в Казанлък има за цел да популяризира националното туристическо предлагане и да очертае конкретни програми и проблеми, които местната власт и туристическите фирми да разработват и решават заедно. Предвидени са презентации на туристическия потенциал на всички общини-участнички в работата на форума - казанлък, Варна, Балчик, Исперих, Карлово, Кърджали, Пловдив, Русе, Разград, София, Свиленград, Стара Загора, Трън, Хасково и Хисаря.
Милена Илиева
в-к Труд
27.10.2014 20:43 | Бизнес
Рецепта за туризъм от Германия
В страната имат план кои продукти ще се промотират поне за 3 години напред
Туристическият бранш у нас от години настоява за самостоятелно министерство на туризма. За първи път обаче, като че ли създаването на подобно ведомство е на крачка от успеха, тъй като е включено в приоритетите на най-голямата парламентарна сила - ГЕРБ. Броени дни преди вота за 43-то НС в. "Стандарт" организира дискусия за бъдещето на индустрията. Тогава партиите се обединиха, че министерството на туризма е задължително. И ако някой все още има поне малки съмнения по въпроса - задължително трябва да се запознае с рекламната практика на туристическата индустрия в Германия. От нея категорично става ясно, че единна структура, която да подготвя точни анализи, стратегии, продуктови реклами и да изпълнява заложените цели, е задължителна, ако искаме туризмът ни да има поне част от успеха на германците.
Германия е напълно наясно на кои туристически продукти ще акцентира в рекламата си през следващите три години. Докато през настоящата приоритетно се презентират обектите, защитени от ЮНЕСКО в страната, през следващата германците ще представят пред света традиционните си празници и обичаи. 2016 г. е посветена на природните дадености на страната -паркове, резервати и защитени места, а 2017 г. - на 500-годишнината от Реформацията, делото на Мартин Лутер. При това Германия не просто има план кои са приоритети й за тези години, но и статистика и анализи, които да покажат кои са туристическите им таргети и как да бъдат привлечени. Туристите, които посещават биопаркове и резервати в Германия, са на средна възраст 45,3 години, 89% от тях пътуват с партньора си, 18% с деца под 14 г. 62% от любителите на природата се предвижват с кола и отсядат в хотели (44%) или къмпинги (20%). Това обясни Янина Полман, координатор проекти към Германския туристически борд. Неслучайно след тази ясна стратегия и полагани усилия настоящата година отново е с рекорден ръст на туристите в Германия, с над 32 млн. реализирани нощувки само за първите 6 месеца на годината.
В същото време у нас няма точна информация нито за броя на туристите, нито за профила им.
Неслучайно дори българските туристи, които все по-малко карат ски в родните курорти и събират тен по Черноморието, стават все повече в Германия. За първите 7 месеца на годината броят им се е увеличил с над 25%, обясни Кристиан Салай, регионален мениджър на Германския туристически борд за Босна и Херцеговина, България, Хърватска, Черна гора, Румъния и Сърбия. 154 000 са били нощувките, реализирани от българи за периода. Като повече от половината от българите, посетили родината на Гьоте, са били там с цел ваканция (62%).
Залагат на представяне в нета и социалните мрежи
За разлика от България, която от началото на годината не е дала и една стотинка за реклама на туризма ни онлайн, Германия залага основно на социалните мрежи, интернет промоциите и публикации в традиционните печатни медии. Информацията за предстоящите събития в Германия, за възможностите за почивка, за акцентите в рекламата, дори за конкретни оферти и ваканции е само на един клик разстояние. При това на минимум 10 езика, като още отсега са готови и се превеждат интернет страниците на всички нужни езици, за приоритетните продукти за следващите години. За улеснение на медиите на официалния сайт на германския туризъм има безплатни качествени снимки и видиа, които вестници, списания и телевизии могат да ползват напълно безплатно.
Компютър избира вместо клиента
За да се улесни максимално туристът, който търси информация за страната, невероятно прецизните германци са инсталирали на официалния туристически сайт филтър, който да помага при избора. Само трябва да посочите от какво се интересувате - например природни забележителности. За да не се "загубите" в потока информация за 15-те биосферни резервата под закрилата на ЮНЕСКО, още толкова национални парка и 104 резервата, е предвидена възможност компютърът да ви покаже най-подходящото според изискванията ви. Просто кликвате дали предпочитате катерене, разходки, рафтинг или друг спорт, какво точно искате да видите - и сайтът ви дава предложения по вашия вкус.
от Наталия Малчева
Стандарт нюз | Туризъм
27.10.2014, 06:25 ч.