. бг сноуборд новини : Интервю на SKI.BG с Г-н Марсел Лузе - рейс директор на ФИС за дисциплината сноуборд - 17 Май 2007 - 21:56
Час преди отлитането си, след инспекцията в София, Г-н Лузе отдели време за кратък разговор с екипа на SKI.BG.
- Г-н Лузе, как почувствахте София като място за провеждане на BIG AIR Световна купа?
Кацайки, от самолета успях да разгледам отгоре града и да видя панорамата към площада, където ще се проведе събитието. Мястото е като амфитеатър и това ще даде възможност зрителите да наблюдават изпълненията свободно. Чувствам, че ще се получи много добър ивънт!
- Колко човека ще бъдат ангажирани с организацията на събитието?
Нужни са доста хора и без външна подкрепа е невъзможно. Но местният екип също е много важен. Навсякаде, за тези събития локалният организатор осигурява местни хора - екип по поддръжката. Нужни са около 20 човека със ски, които ще са върху рампата по време на скоковете и ще осигуряват гладкостта на снежната покривка. Те ще са местни хора и естествено - трябва да са добри карачи. Общо около 200 човека ще са ангажирани с организацията на Биг Еъра в София. Освен за двата състезателни дни, хора ще са нужни и за посторяването и разглобяванаето на рампата. А такава голяма рампа се сглобява и съответно разглобява за няколко дни.
Разбира се, транспортирането на такова голямо съоръжение е нелека задача и затова в света има няколко скелета за Биг Еър рампи. За Биг Еъра в София ние вероятно ще използваме рампа от Швейцария тъй като тя е с добри показатели като височина, наклон и размери и е подходяща за тук. Иначе няма да се получи добър ивънт.
- Знаем, че изграждането на рампата е осигурено от инженерен екип, разкажете ни повече?
За изграждането на такова съоръжение е необходима професионална помощ. Конструкцията ще се транспортира с 14 тира. Затова в подготовката по изграждането на рампата участват инженери като Щефан Хелфенщайн, с чиято помощ се построява конструкция, която по никакав начин да не застрашава хората както по време на състезанията, така и при изграждането и разглабянето й. В същото време е важно да се осигури минимално затруднение в градския трафик, за което също се грижат нашите инженери.
Освен рампата трябва да се монтира специално осветление, да се покрие всичко със сняг и да има музика - целта е това да не е просто едно състезание, а да се превърне в забавление за всички.
- Ще има ли преди и след сноуборд състезанието Х скокове със ски?
Може би, но това зависи от локалния организатор. По време на дните за състезания обаче на рампата могат да се качват само сноубордисти, като през деня ще текат квалификациите, а вечерта, на тъмно, ще са финалите.
- На какъв вид сняг ще се състезават бордерите през Декември, изкуствен, произведен на място със снежно оръдие или естествен, докаран с камиони от планината Витоша?
Все още не знаем. Ще бъде изненада! :) Ако трябва да сме сериозни, това зависи от две неща - метеорологичната обстановка и финансовата подкрепа. Може да се направи на място, ако температурите позволяват, може и да се донесе отнякъде, важното е, че сняг ще има!
- Какво ще пожелаете на феновете на BIG AIRa в България?
Сноубордът е наистина превъзходен спорт. Имате големи планини, нека имате и добри състезания!
[xt] ski