SKI.BG > СКИ в България - http://www.ski.bg

. световни ски новини : Шопинг империи дишат във врата на Дисниленд - 28 Септември 2007 - 16:08

Карат ски в дубайски мол
Кметският "Охотни ряд" в Москва е на три нива под земята

Явор Николов
в-к Стандарт, СЪБОТА, 11 Август 2007

Шопинг терапията придобива все по-голяма популярност в световен мащаб. Доказано е, че разходката по магазините е изключително ефективно и безопасно лечение на стреса. Пряк резултат от модата на лечебното пазаруване са така наречените молове. Техните собственици печелят най-много от терапията и в резултат самите магазини стават все по-луксозни. Традиционното място, в което човек отива, разглежда и купува, е еволюирало до огромен развлекателен център. В него магазините съжителстват с кина, хотели, ресторанти. Посетителите вече не са просто купувачи, а по-скоро хора, които искат да прекарат приятно свободното си време. Пазаруването във водещите универсални магазини вече е лайфстайл занимание; нещо, което искаш да бъдеш видян, че правиш.Онлайн списанието AskMen направи класация с десетте най-луксозни места за пазаруване. На пръв поглед е изненадващо, че в класацията американските молове не са окупирали първите места. Последен в десетката е магазинът във венецианския хотел на Лас Вегас. Основната цел на създателите му е да предадат

автентична италианска атмосфера

за своите клиенти с всички необходими за целта гондоли, улични артисти и сгради в европейски стил. Безспорно идеята човек да отиде до "Гранд Кенъл Шопърс" звучи вдъхновяващо, най-малкото защото само в Лас Вегас могат така добре да създават фантастични светове.
На седма позиция е друг търговски център отвъд океана - "Бал Харбър Шопс". Молът в Маями е определян за най-добрият в САЩ и със сигурност изборът му не е бил неоснователен - в него има магазини на всички по-известни марки, а атмосферата е типична за източния бряг. "Бал Харбър" е разположен непосредствено до морето и е заобиколен с палми. Ако огладнеете от много обикаляне, можете да седнете във френското бистро, което според посетилите го е най-доброто място за ядене в универсален магазин в световен мащаб. На косъм от почетната стълбичка е молът в Колъмбъс Църкъл, Ню Йорк. Магазинът е разположен в манхатънския център и максимално е уловил неговия дух - луксозните бутици съжителстват с хотели, луксозни жилищни сгради,

фитнес центрове, ресторанти и офиси

Всеки елемент от забързания делови живот е събран в търговското пространство за максимално улеснение на нюйоркчани и всеки желаещ да похарчи наистина много пари гост на града.
Два от европейските представители в класацията на моловете са в Обединеното кралство. "Блулотър" в Кент е на осмо място със своите мултиплекс кино, фитнес център, ресторант и, разбира се, магазини, познати от най-модните лондонски улици. На престижното трето място е шотландската гордост "Дъ Уолк" в Единбург. В изградения около огромния магазин на "Харви Найхълс" брознов медалист на AskMen желаещите могат да пробват новите дрехи на "Армани", "Келвин Клайн" и ред други известни марки. Развлечението за клиентите се подразбира.
Ако се окажете в Париж и ви се прииска да загубите половин ден в пазаруване, то

отговорът е "Галери Лафайет"

На едно място са събрани магазини на най-известните модни къщи като "Булгари" и "Шанел", превъзходен гръцки ресторант и множество студия за красота. Ясно е, че един ден не стига за всичко, така че изцяло от вас зависи на какво ще обърнете повече внимание.
Любопитно е присъствието на "Охотни ряд" в Москва. Създаден от кмета Юри Лужков, той събира в себе си над 100 дизайнерски магазина. Триетажното чудо е построено под земята в близост до Червения площад и е струвало над 350 милиона долара. Руснаците в типичния си стил са създали гигантски паметник на консуматорското общество, който съвсем естествено влиза в челната петица.
В Азия също знаят как да накарат хората да пазаруват. Хонконг винаги е имал специфичното очарование, идващо от сблъсъка на Изтока и Запада, и "Ландмарк" не нарушава традицията. Дизайнерските магазини на "Долче и Габана" и "Фере" са съчетани с огромен

ориенталски хотел със спа център

също решен в азиатски стил. Едно от нещата, които трябва да се видят, е "Шанхай Танг" - китайска марка, която съчетава традиционна шивашка техника с модерен дизайн. Това очевидно е достатъчно за шестата позиция.
Първи подгласник в класацията е все още строящият се "Емпорио" в Ню Делхи. Свръхлуксозното съоръжение ще разполага с магазини на 90 индийски и световни дизайнерски марки. Освен това ще има кина, фитнес салони, спа центрове и... фойерверки за посетителите. Твърде малко са причините човек да напусне подобно място.
Всъщност ако сте шопинг турист, има поне една причина. Тя даже си има име - "Мол ъф емирейтс" в Дубай. Невъобразимо богатата арабска страна със сигурност държи първото място за най-луксозен мол в целия свят. Самото название универсален магазин в конкретния случай е твърде бедно, тъй като говорим за ултимативното място за прекарване на свободното време.
Гражданите и гостите на Дубай имат на разположение първия по рода си закрит ски курорт, кино с 14 зали, театър и увеселителен парк. Ако евентуално това им омръзне, вероятно значи, че са се отправили да търсят Рая.

 [xt] ski

Обратно

Powered by [xt] , PHP & MySQL