. бг ски новини : Модата в ски екипировката върви по възходящ път - 05 Януари 2008 - 17:31
Ароматно яке пази скиора. Оранжевото, зеленото и бяло са водещите цветове тази зима
Модата в ски екипировката върви по възходящ път, независимо че всяка година си казваме, че повече от измисленото до момента не може да бъде реализирано.
Хит за тази зима се очертават екипите на японската марка "Феникс". Те са с вътрешната материя "Деосам", която е с вграден дезодорант. Целта му е да обира и изолира тялото от миризмата вследствие изпотяването, ако има такова. Така дори и да не сте се напарфюмирали, ще сте сигурни, че когато спрете да карате и съблечете якето си, в ресторанта край пистата ще ухаете на нещо хубаво, а не на пот. Кройката на екипите е 4DM или, с други думи, това е 4-измерен метод за изрязване на материята, базиран на човешката анатомия. В резултат на това липсва напрежение при обличането и носенето на пистата, а чувствате екипа като своя втора кожа. Японската марка, която у нас се предлага от нашумялата верига магазини "Максспорт", в момента е спонсор на норвежкия национален тим по ски. Цветовете които "Феникс" налага за зима 2008 са класическите бяло и черно, както и по-свежите - оранжево, небесносиньо и яркочервено. Цените на якетата са от 600 до 1200 лв., а панталоните варират от 400 до 1000 лв., в зависимост от екстрите. На щандовете за хай екипи редом до "Феникс" вече може да намерите и облеклата за ски на "Халти".
С тях карат в Световната купа националите на Финландия, сред които са големите шампиони Кале Паландер и Таня Путиайнен. Материята на екипите "Халти" за новия сезон е DrymaxX. Тя е характерна със своята лекота, а също и с това, че не пропуска вода.
Революционната материя позволява
на тялото да диша
и в същото време да не се изпотява. Цветовете са ярки и свежи. Цените на якетата са от 400 до 750 лв., а на панталоните от 200 до 400 лв. Хит за новия сезон са и облеклата на водещата марка за производство на качествени екипи за планински спасители и алпинисти "Цинер".Марката е позната у нас чрез "Максспорт" от година, а наскоро представителите й подписаха договор с Българския олимпийски комитет за екипиране на отборите ни за зимните игри във Ванкувър през 2010 г.
Колекцията на "Цинер" за зима 2008 е в четири независими серии: Park 'n' Pipe, Freeride, Ski Alpin и Nordic Sports. Дизайнерите на марката отдават голямо значение на сътрудничеството с професионалисти от индивидуалните дисциплини с цел да хармонизира продуктите в оптимална степен с изискванията на съответната целева група. Ангажирани са самите лидери, формиращи общественото мнение на компанията, както и различни ски асоциации. Всички модели на марката са с външен пласт изолация Proloft, а водоустойчивостта достига до 20 000 мм. Цените на мъжките якета са от 250 до 500 лв., а на дамските - 300-400 лв. Панталоните пък варират от 200 до 400 лв. Освен с високочествени екипи "Цинер" е доказан производител и на ръкавици за скиори и туристи. През новия сезон успоредно с камерната система 2 в 1 от Gore
най-търсени са и ръкавиците с един пръст
Дизайнерите на "Цинер" са разработили и редица тънки меки модели, а следователно и категорията ръкавици с термощит. Ако искате да сте облечени така както националите на Австрия, България и Франция, то марката ви определено трябва да е "Бесон". Серията за мъже и жени включва термобельо, както и 4-пластови якета, изработени от изключително леки и несвиващи се материи с еластична структура. Дишащата материя Hitex пък осигурява отлична водо- и вятъроустойчивост на екипа. Вътрешният пласт на якетата е направен от много лек полиестер, осигуряващ добър обмен на топлината, излъчвана от тялото. Сред най-атрактивните екипи за зимата е черното яке с вътрешни тиранти и леко изкривена линия на ципа. Вътре е натъпкано с екстри, като тирантите позволяват, когато влезете в ресторанта, да не го оставяте на стола, а просто да виси на тях, без да ви пречи. Цената на това бижу и около 700 лв.
Хит за децата са екипите на Марк Жирардели
Те се предлагат във веригата "Максспорт". Новата колекция бе представена в България лично от 5-кратния носител на Световната купа в алпийските ски Марк Жирардели, който е и консултант на националните ни отбори. Цветовете, които са характерни за колекцията, са зелено, светло- и тъмносиньо, оранжево и бяло. Дрехите са максимално олекотени и устойчиви на вятър, вода и студ. Цените на комплектите варират от 150 до 300 лв.
"Прада" направи и маска за спускачи
Точно две години след като водещата марка в света на модата "Прада" пусна уникален екип за ски, на пазара вече има и очила за феновете на алпийските спортове. Чрез магазин "Сън спорт" лимитираната серия очила на "Прада" вече е в България. Естествено, тя се отличава от останалите по цената - 350 лв., яркия си оранжев цвят и подобаващи екстри. В Меката за скиорски маски може да намерите още водещата продукция на "Окли", "Карера", "Арнет" и "Скот". Те са с различни класове на екстри.Всички очила за ски на американската "Окли" са от най-високия клас.Те са с елипсовидни плаки и три слоя дунапрен, за да прилепват плътно по лицето. Иридиумните плаки са с пропускливост на светлината от 10 до 90%. Цените на "Окли" у нас варират от 150 до 420 лв. Предлагат се и очила, които могат да се комбинират за разходка из града и за спускане в планината. Френската "Арнет" не отстъпва по качество на колегите си от САЩ, като различието е само в цените, които са от 60 до 220 лв. "Карера" също присъства в "Сън спорт" с водещите си маски - "Кимерик" и "Раптър". С първия модел, който е от най-високия клас, кара живата легенда Херман Майер, а с втория - останалите от големите имена в Световната купа по ски. Повечето от моделите на "Карера" са с 2 плаки - за хубаво и лошо време. Цените варират от 50 до 220 лв. Янките от "Скот" предлагат най-различни модели маски - от най-ниския до най-високия клас. Цените са от 50 до 220 лв.
Кожи и кристали за дамите от "Диел"
Колекция от 100 различни модела пусна навръх 15-ата си годишнина водещата българска фирма за зимни облекла "Диел". В богатия каталог има чорапи, термобельо, ръкавици, шапки и, разбира се, екипи, отговарящи на парите, дадени за тях. В колекцията за зима 2008 са разработени модните линии "Дивайн", "Алпин", "Ултра", "Демон", "Спорт" и "Компетишън". Първата е за онези, които издигат стила и модата в култ, държат да бъдат забелязани на пистата и екипа им да е уникат. Свръхлеки, разтягащи се материи с възможно най-високи параметри на влагоустойчивост и дишане и ултра тънки изолационни материали с висока степен на топлене осигуряват пълна защита и комфорт. Мъжките якета достигат 428 лв. За дамите материите са сатенени, като в тях има и елементи на корсаж, дантели, фини ръчни бродерии със сребристи и златисти отблясъци, апликации от кристални камъни и много богати естествени кожи. Цените им достигат 418 лв. "Алпин" е високотехнологична линия, в която е използван четиристранен стреч материал, даващ максимална възможност за движение особено в ключови области като подмишници, кръст и колене. Тя позволява създаване на превъзходен силует на дрехата, защото следва извивките на тялото. Промазката Kayoku ultra е със завидни параметри на водоупорност и дишане. Цените на мъжките якета достигат 368 лв., а тези за нежния пол - 298. "Ултра" е за феновете на екстремните преживявания, които не са никак малко. Дизайнерите са направили така, че тялото ви да е защитено при каквито и да е атмосферни условия в планината. Всички шевове са подлепени. Използваните ципове са също водонепромокаеми. За да е максимално топло, а в същото време невероятно леко, е използвана термоизолация Thinsulate, специална разработка на 3М за нуждите на НАСА. Топмоделът на яке за силния пол е с цена 333 лв. Линията "Демон" е за фрийрайдърите и цени до 268 лв. Освен конвенционалните материи, използвани за този вид дрехи, тук силно са застъпени платове в каре и райе, с много мек и приятен напип. Акцентът на тази колекция е как градската мода се качва с лекота в планината и на пистата. "Спорт" идва с базова защита и дизайн, предназначени за любителите на снежните уикенди. Колекцията притежава цвят и финес, като заедно с това осигурява надлежна защита. Тази линия има невероятно свежа и пъстра цветова гама, лазерно изрязани елементи и естествени кожи. "Спорт" може да се нарече и фамилна колекция, защото в нея е обърнато голямо внимание на детските и юношеските модели. За децата освен комплекти от яке и панталон има и гащеризони, а юношеските модели са различни за момчетата и момичетата, с характерните за тях визия и цветност. "Компетишън" e съобразена с върховете в световните стандарти. Индивидуалната им изработка позволява прецизиране на цветове, емблеми, нашивки и размери. С облекла от тази линия карат скиори от професионални спортни клубове, ски училища и планински спасителни служби в повече от десет европейски държави.
Невидимият е в България
За хората с повече пари магнит при екипирането би трябвало да е последният модел яке на японската фирма "Голдуин".
Наречено "Стелт" или невидимо, то определено ще ви отличава от останалите на пистата.
Причината японците да го кръстят така, е, че лекотата и комфортът, които предлага, ви карат да се чувствате на топло, а в същото време да не усещате с какво сте облечен. Водоустойчивостта на това бижу достига 20 000 мм, а цената му почва от 1000 лв.
"Хед" ви закопчава с магнити
Концертът "Хед", който нашумя отново покрай великаните Боде Милър, Херман Майер и Дидие Кюш, извади на пазара яке с магнити. Тяхното предназначение е да заместят копчетата. Така само с едно движение, и то без да сваляте ръкавиците, може да затворите стабилно якето си.
Цветовете за зимния сезон 2008 са тъмносиво с оранжево, синьо, бяло и зелено. Водоустойчивостта е увеличена на 20 000 мм, като в същото време е намалено теглото на якето.
"Найк" с облекла за всички условия
и кръсти серията си ACG. Най-доброто от новата колекция на янките е якето 800 Fill Jacket. То осигурява безупречна топлина чрез новия екопух. Лицевата му част пък е изработена от материя, която не се драска. Цената му е 615 лв. Като допълнение към якето върви и мултифункционалното горнище Terma Flex Track Jacket.
Предназначението му е да топли тялото и да не дава към него да проникне влага. Цената му е 329 лв. Хитов за "Найк" се оказа и новият модел зимни обувки AIR Karst. Той е с вградена Air система, дълбок грайфер и подплатена вътрешна част, облечени с водоустойчив набук. Височината им прави проходимостта с тях гарантирана при всякакви условия. Този терминатор се продава за 229 лв.
"Саломон" вгради манерка в екипа
Топлата напитка в студения зимен ден на пистата е мечта за всеки скиор. От "Саломон" се постараха и направиха така, че да можете да се насладите на това изкушение във всеки момент, докато карате ски. Торбичката за течности е хит в новата зимна колекция на френската марка. Тя се прикрепва към гърба на якето и в нея можете да напълните до 1 литър от любимото си питие. Материята, от която е направена торбичката, е специална и е изследвана, за да не причинява лош вкус. За да са пълни екстрите, в ръкавите на повечето екипи с марката "Саломон" има вградена клавиатура за регулиране на вашия Ipod. Дрехите отново са с най-новата версия на материята Soft Shell, която има и система BTM или познатата ни от няколко години пчелна пита, пазеща от измръзване раменете на скиора. Якетата варират от 200 до 700 лв., а панталоните от 150 до 400 лв. Новост в колекцията на "Саломон" е сакът за ски обувки, който освен термоизолация има вградени нагреватели и възможност за включване в запалката на колата. Този сезон е първият, в който американците от "Спайдър" пускат у нас максимална гама от продукти, сред тях и за деца над 1 г. Екипите, с които карат националите на САЩ и Канада, са с цени от 500 до 900 лв. за якетата и 700 лв. за панталоните.
Пламен Вълков
в-к Стандарт, СЪБОТА, 5 Януари 2008