. световни ски новини : Херман Майер и Боде Милър са най-търсените рекламни лица от производителите на ски - 21 Ноември 2004 - 01:06
Херман Майер и Боде Милър са най-търсените рекламни лица от компаниите производители на ски екипировка, посочва в аналитичен материал вестник "Ди велт". Авторът на публикацията Йорг Винтерфелд отчита, че австриецът все още е пример за подражание сред младото поколение. Със своята популярност в Америка и успехите си по белите писти Милър е другият скиор, търсен от производителите на екипировка. Двамата алпийци са рекламните звезди на марката "Атомик". Компанията, чийто централен офис се намира в Залцбург, им плаща близо 10 милиона евро на година.
Ски индустрията е доволна от съвместната си работата с Херман Майер и Боде Милър. След стагнацията на пазара от преди две години, когато бяха продадени едва 4.2 милиона чифта ски, производителите бързо увеличиха своите продажби, благодарение рекламната кампания с двамата алпийци. От друга страна, завишаването на продажбите се дължи и на обновените списъци с предлагани продукти. В каталозите вече влизат различни модели екипировка за деца и жени. Освен това производителите на ски навлизат на пазарите в Америка и Азия. "Ние трябва да провокираме хората да купуват нашите продукти, отбеляза Щефан Шварц, изпълнителен директор в "Саломон". Трябва да покажем на хората, че с нашите продукти ще изпитат истинско удоволствие, когато се спускат на каквато и да е писта. Освен това трябва да стигнем и до аудитория като дамите и децата, които доскоро се чувстваха пренебрегнати с оглед на предлаганите стандартни модели."
Благодарение на инвестициите на компаниите производители се гарантира провеждането на голяма част от стартовете на професионалните скиори. Така например, въпреки че все още не е настъпил зимният сезон, когато хората започват активно да подменят своята ски-екипировка, за осми път на глетчера в Зьолден бе даден първият старт за Световната купа. Търсеният търговски ефект предизвика куриоз - въпреки рекордно високите температури на въздуха, които са нетипични дори и за най-високите части на Алпите, се проведе първият старт за Световната купа. Въпреки това обаче подобен род прояви има двустранен положителен ефект. Производителите печелят като рекламират своите продукти, докато спортистите трупат ценен опит.
За успеха на подобен род кампании разказват фигури с ръководни длъжности в компаниите за производство на екипировка за ски спорт. "Известните спортисти са най-добрият партньор при рекламата на една марка, която трябва да стане популярна в Азия например", отбелязва Петер Хилер, маркетинг-директор на "Близар", който настоява стартове за Световната купа по ски скок да бъдат организирани в Азия и Япония. По думите на Патрик Верле, изпълнителен директор на фирмата "Росиньол", доскоро китайците са купували ски втора употреба от Япония. "Ако в Азия спечелим като клиенти десет процента, което е 130 милиона китайци, ще имаме далеч по-високи финансови резултати, отколкото в Европа", подчерта Верле. В тази връзка ръководството на "Росиньол" участва в презентация на Шанхай за домакин на старт през март следващата година.
Френската фирма заедно с "Атомик" притежават дялове от по 20 процента в пазара на артикули за ски спорт. По данни на вестник "Ди велт" австрийската компания реализира годишен оборот от 200 милиона евро благодарение на своите рекламни герои. "Херман Майер е символ на агресивност и успех, отчете генералният мениджър на "Атомик" Волфганг Майерхофер. В същото време Боде Милър е спокоен, красив и по-секси."
Компанията "Хед" от своя страна е ангажирала като рекламно лице младата и перспективна Мария Риш, която е едва 19-годишна, за да предизвика положителен ефект при търсенето сред жените. "Продуктите, предназначени за дамите, трябва да бъдат с оптимизиран дизайн, т.е. те се различават от моделите за мъже. Успехите на Мария спомагат много за рекламата на нашата екипировка", обясни Щефан Фолбах, маркетинг директор на "Хед".
ВЕСЕЛИН КАРАИВАНОВ
dnevnik.bg