SKI.BG > СКИ в България - http://www.ski.bg

. бг ски новини : Шефът на Infront Sports Тито Джованини: Световното по футбол ни направи най-добрите - 19 Март 2011 - 10:35
300 000 евро струва телевизионната продукция на стартовете от Световната купа в Банско

Тито Джованини е директор в “Инфронт Спортс & Медия”. В компанията е от 16 години. Преди това е работил за Международната федерация по ски, а през 1990-1991 като генерален секретар организира Световното първенство по ски в Италия. Разговаряме с него на стартовете за Световната купа по ски в Банско на 26 февруари, където ръководеше екип от 40 души.

Работата ви е невероятна – снимате ски, футбол, баскетбол, хокей... Не е ли прекалено трудна?
- Трудна е, но при нас работят хора с много опит. В бизнеса сме от почти 20 години. Започнахме със Световната купа в алпийските ски, а след това се разширихме до останалите дисциплини на ФИС. После се включихме към баскетбола, футбола и други спортове. И заради опита, който имаме, успяваме да се справим с всичко това.

Покривате ли разходите си?
- Да, всъщност компанията ни е печеливша. Сега моментът е труден за всички – нито телевизиите, нито спонсорите инвестират допълнителни средства. Но успяваме да се справим с кризата, като откриваме нови пазари и развиваме нови концепции. Не правим само телевизия, а и мултимедия и уеб базирани телевизионни и новинарски проекти.

Кои са новите пазари?
- Най-вече Източна Европа. България е малка страна със 7-8 млн. население, но сме партньори на федерациите по зимни спортове. Разбира се, очакваме и олимпийските игри в Сочи. Следващата година там ще има и кръг от Световната купа. Присъстваме и в Китай, където сме добре представени в дистрибуцията на футбол и на баскетбол в Далечния изток.

Проявявате ли интерес към българския футбол?
- Не, но развиваме работата си в Източна Европа и може би в близко бъдеще ще стигнем до футбола.

Колко струва подготовката на телевизионната продукция за старт като този в Банско?
- За нас събитието продължава една седмица, въпреки че има само два дни състезания. Общата сума е около 250-300 хиляди евро. Трудно е да се каже колко струва самият телевизионен сигнал, защото не продаваме само едно състезание, а цял пакет. Разглеждаме сезона като цяло и не преговаряме директно с Българската телевизия. Това е работа на Българската федерация по ски. Занимаваме се основно с международна дистрибуция. И когато преговаряме с телевизионни канали, говорим за целия пакет и за всички събития от ноември до март.

Как поддържате високия стандарт на работа?
- Постигнахме съвършенство в телевизионната продукция, и то главно заради привилегията да отразяваме световните първенства по футбол. А също и заради работата ни в Световната купа по ски. Става дума за събития, към които има огромен интерес в цял свят. Развиваме се в тази насока от 1995, така че 15-16 години полагаме усилия да ставаме все по-добри. Конкуренцията е голяма и винаги сравняваме работата си с австрийската и швейцарската телевизия, които са най-опитни в ските. Що се отнася до футбола – с Италия, Германия, Франция, Би Би Си във Великобритания.

Казвате, че бизнесът ви върви добре. Не ви ли е страх, че някой ще ви завиди?
- Да, страхуваме се всеки ден. Съвсем наясно сме с положението на пазара и с конкуренцията, която ни диша във врата. Пазарът е отворен и е възможно някой да започне да работи по-добре от нас. Но затова се стараем толкова много.

Работите ли с известни спортисти?
- Срещаме се с тях всеки ден, особено със скиори и футболисти. Но отношенията ни са ограничени, защото партньорите ни обикновено са националните федерации, а и на много места спонсорите са регламентирали поведението на спортистите. Нашите клиенти са телевизиите, а спортистите са просто главни герои в шоуто.

Какви са впечатленията ви от Банско?
- Бях в Банско за пръв път преди 3-4 години. Инвестициите и развитието са наистина впечатляващи. Гордея се, че съм свързан с това място. От самото начало се изумихме от бързото развитие, от добрата подготовка и от отличната работа на организаторите. Те трупат опит много бързо. Необходимо им е още малко време, за да стигнат най-добрите – може би още 1-2 състезания.

Какво трябва да направя, ако искам да започна работа в “Инфронт”?
- Първо трябва да ни изпратите автобиография. Да имате динамично отношение към света, да владеете чужди езици и се надяваме да развием интересни проекти в Източна Европа и може би България.

Кои са най-големите проблеми пред “Инфронт”?
- Един от основните проблеми в ските и в автомобилния спорт например е времето, което се отразява на работата ни. Понякога дори се отлагат стартове. Освен това сме изправени пред предизвикателствата на пазара и на трудната ситуация заради икономическата рецесия. Но сме настроени положително, защото виждаме добрите резултати от работата.

Излъчва ски, футбол и баскетбол

Infront Sports & Media е една от най-големите спортни маркетингови агенции в света. Занимава се с телевизионна продукция и дистрибуция и спонсорство. Държи телевизионните и маркетинговите права за много спортни събития, сред които са стартовете за всички зимни спортове начело със Световната купа в алпийските ски. Консултант е на десет национални федерации по футбол и е партньор на шест от седемте федерации по зимни спортове.
Infront излъчваше световните първенства по футбол от Германия и Южна Африка. Заедно с японската рекламна компания Dentsu държи изключителните права за разпространение на шампионатите на планетата през 2010 и 2014, както и за всички други събития на световната футболна централа от 2007 до 2014 г. Ексклузивен търговски партньор на Китайската федерация по баскетбол.
Седалището на Infront се намира в Цуг, Швейцария. Има 24 офисa в 11 държави, а общият брой на служителите е 500. Годишният й оборот е 500 млн. евро.

Росица Стойкова
в-к 7 дни спорт
Събота, 19 Март 2011

 [xt] ski

Обратно

Powered by [xt] , PHP & MySQL