. световни ски новини : Италия осигурява бюджета за Торино 2006 с договори за реклама - 22 Септември 2005 - 23:04
Договорите за реклама и продажбата на телевизионни права ще бъдат основен източник на приходи за организаторите на зимната олимпиада в Торино в началото на следващата година, посочва в свой анализ електронният портал "Спортекономи". Изданието твърди, че италианският олимпийски комитет ще осигури по този начин общо 79 процента от бюджета за игрите, който по план не трябва да надхвърля 4.7 млрд. евро. Останалата част от сумата ще бъде събрана чрез продажбата на билети и с финансовата подкрепа на италианското правителство.
По време на игрите в Торино своите продукти като официални партньори на страната домакин и Международния олимпийски комитет (МОК) ще представят общо единадесет компании, между които са фирмата за кредитни карти "Виза", веригата за бърза закуска "Макдоналдс", концернът за безалкохолни напитки "Кока-Кола" и "Шенкер". Сумите по договорите на тези компании с МОК не бяха обявени официално. Според схемата за разпределение на средствата от маркетинговите програми на олимпийската централа Италия получава 20 процента от приходите от реклами като домакин на зимни игри. Националният олимпийски комитет, който е организатор на предстоящите игри, ще получи и допълнителни 40 процента от контрактите за спонсорство.
Все още не са финализирани преговорите за продажбата на телевизионните права за предстоящата олимпиада. Според информация на вестник "Гадзета дело спорт" италианският национален канал RAI е предложил на организационния комитет на игрите 215 млн. евро за пълния пакет. Преговорите трябва да бъдат финализирани до края на септември, посочва изданието. Наблюдатели отчитат, че сумата по контракта е с 35% по-ниска от тази, която гръцкият телевизионен канал "Антена" плати за правата за лятната олимпиада в Гърция 2004 г. По-ниската цена на правата за отразяване на зимната олимпиада се предопределя от факта, че програмата съдържа по-малко спортни дисциплини и общата им продължителност е по-краткотрайна спрямо тази на летните игри.
Телевизионните права са солиден източник на приходи за организаторите на олимпийски игри. Финансовите постъпления от олимпиадата в Атина надхвърлиха 2.5 млрд. долара, като само продажбата на телевизионните права донесе 1.5 млрд. В тази връзка италианският всекидневник отчита, че RAI очаква да възвърне своите инвестиции от зимната олимпиада в Торино въпреки страховете на чуждестранни медии, че има сериозна опасност служители на медията да бойкотират предаванията, както се случи по време на световното първенство по ски в Бормио тази зима.
ВЕСЕЛИН КАРАИВАНОВ 20/9 - 18:49 ч.
dnevnik.bg