SKI.BG > SKI in Bulgaria - http://www.ski.bg

. бг ски новини : Новости по зимните курорти - 02 November 2008 - 00:11

За сезон 2008/2009 ски център "Копривки" подготвя пускането на нова ски писта ЕКО  ХОТЕЛ "ЗДРАВЕЦ" с два паничкови влека и гардероб с над 200 нови комплекта ски с марката Саломон. Ски центърът се намира в местността "Копривките" - на 28км южно от гр. Пловдив, в парк "Родопи", близо до хижа Здравец. Очаквайте подробности скоро тук.

www.skikoprivki.com

Боровец - трети в най-предпочитаните ски курорти за британците

Боровец е на трето място в класация за най-добрите зимни дестинации според британците, пише в доклад на британската пощенска транспортна служба, цитирана от в. Дейли Телеграф.

Докладът прави проучване на 14 зимни курорта в Европа и Северна Америка използвайки съотношението на цените на ски екипировката, нощувките в хотел и храната.

Според класацията румънския курорт Пояна Брасов е най-добрата дестинация за туристи от Острова.

Словашкия Високи Татри идва на второ място, затвърждавайки първите три позиции за страни от Източна Европа.

Ски курортите в Северна Америка са най-скъпите за британските скиори и се подреждат на последните две места, показа още годишният доклад.

От тази зима на Маркуджик 2 ще има нов четириседалков лифт.

www.borovets-bg.com
27.10.2008

Петзвезден апартаментен и хотелски комплекс е открит в Боровец
"Семирамида гардънс" е разположен на място, на което ще се формира ново курортно ядро

Открит и въведен в експлоатация е апартаментен и хотелски комплекс "Семирамида гардънс" в Боровец. Той е разположен на 1450 м надморска височина, в местността Гюрови градини, по пътя от Боровец към Бели Искър, в непосредствена близост до хотел "Ястребец" и до финала на ски пистите "Ястребец" 2 и 3. На това място ще се формира ново курортно ядро, разположено със 100 м по-високо от традиционното ядро на курорта Боровец. Отличителна особеност на местността Гюрови градини са трайното заснежаване на ски пистите и доброто изложение на южен скат с гледка към планината. Бъдещата кабинкова въжена линия от "Нисък Боровец" край Самоков до Маркуджиците ще осигурява чрез междинна станция директен транспортен достъп до новото ядро, без да се налага преминаване през курорта Боровец и без да е наложително използването на автомобил.
Инвеститор на обекта е "Бългериън Еко Проджектс" ЕАД. Проектът е дело на "Проарх" АД с колектив в състав: част архитектура - арх. Илия Еврев – ръководител, арх. Емилия Насур, арх.Вероника Стоянова, арх. Ирена Деведжиева, част Конструкции – "Структо" ООД, инж. Камен Славнин, част Електро - инж. Димитрина Галаджян, част ОВК - инж. Светла Николова, част ВиК - инж. Петя Петкова, част Вертикална планировка - инж. Георги Георгиев. Главен изпълнител е "Минстрой холдинг" АД. Строителен надзор е "Експерт консулт 5" ООД.
Комплексът със застроена площ 4600 кв.м и разгъната застроена площ 21 700 кв.м представлява единна структура от три жилищни и една хотелска сграда, свързани с двуетажни тела, покривите на които са решени като озеленени градини или използваеми тераси. Жилищната структура се състои от 156 апартамента, от които 134 двустайни и 22 тристайни, ориентирани към посоките юг, изток и запад, като по този начин от всеки апартамент се разкрива красива панорамна гледка към северните склонове на Мусаленския дял на Рила планина.
В дъното на две подземни нива е разположен покрит паркинг за 77 автомобила, който има удобна топла връзка както с хотелската, така и с жилищните сгради. Хотелската сграда отговаря на изискванията за петзвезден хотел и разполага с 48 стаи, 14 апартамента и 3 студиа. Хотелските стаи са на ос 4.30 м и са с отделни баня и тоалетна. В южната част на хотелската сграда са обособени луксозни двустайни и тристайни апартаменти. В сутерена е решен богато развит СПА център, включващ закрит плувен басейн (с размери 16 на 7.5 м), фитнес зала, сауни, парни бани, турска баня, джакузи, масажни кабини, тангенторни вани, балнеокозметика, солариуми и други на площ от над 2000 кв.м.
Отоплителната и водоснабдителната инсталация на комплекса са решени централно с котелно на течно гориво, което осигурява отоплението и топлата вода за жилищната и хотелската част. Отпадъчните води се пречистват с модулна пречиствателна станция. Конструкцията на сградите е монолитна стоманобетонна.
Архитектурният образ е резултат от динамичното разположение на обемите. Разчупването им в план позволява формирането на различни пространства и разкриването на множество интересни гледки при възприемането на комплекса. Стъпаловидното развитие на обемите по стръмния терен прави мащаба по-близък до човешкия.
Стръмните покриви с променлив към стрехите наклон придават планински образ на комплекса, характерен за курортната среда на Боровец. Многоплановостта на композицията и прецизният детайл при оформяне на обемите допринасят за хармоничното вписване на комплекса в природната среда.

Гергана ДИМИТРОВА
27/10/2008
в-к Строителство - Градът

В нова архитектурна рамка вписват хижа "Студенец" в Пампорово
Предвижда се строителството да бъде на три етапа

За новия зимен сезон емблематичната хижа "Студенец", разположена в североизточното подножие на връх Снежанка, на 1735 м надморска височина, ще бъде напълно обновена и модернизирана. "След 45-годишна експлоатация сградата, която е давала подслон на хиляди туристи, беше изключително амортизирана както в конструктивно, така и в инсталационно отношение, което наложи стартирането на мащабна реконструкция, преустройство и разширение", съобщи инж. Димитър Кръстанов, зам. областен управител на Смолянска област и председател на туристическото дружество "Карлък" - собственик на хижа "Студенец", както и на още три хижи в Средните Родопи - "Смолянски езера", "Момчил юнак" и "Преспа".
Предприетата инвестиционна инициатива се реализира чрез публично-частно партньорство с отстъпване право на строеж. След преговори с потенциални кандидати е избрана фирмата "База - СС" ООД с управител Иван Вучев.
Проектът е възложен на "ВиПроект" с ръководител арх. Камелия Пешунова-Кирова и екип: арх. Светослав Влайков, арх. Антон Иванов - част "Архитектура", инж. Евгени Манолов - част "Конструкции", инж. Васил Тодоров - част ВиК, инж. Васил Попов - част "Електро", и инж. Павел Попов - част ОВК.
"Авторският ни екип разработи два варианта на архитектурното решение. Единият е със създаване на изцяло нова алпийска визия на комплекса в унисон със застрояването на курортното ядро "Студенец", а вторият, който беше предпочетен от ТД "Карлък" - с умело вписване на хижата в рамката на новата обемно-пространствена композиция", обясни арх. Пешунова. По изрично задание на инвеститора старата хижа запазва вида, конструкцията и функцията си, като се надстроява с един етаж и се пристроява с две нови тела от север и юг. Ситуирането е извършено при спазване на нормативните отстояния в съответствие със Закона за устройство на територията и Наредба №7. Пешеходен подход към обекта, разположен до лифтова станция "Студенец", е осигурен от юг, запад и север, а автомобилен - от запад и север. Предвижда се подземно паркиране в рамките на имота и на терена.
Силуетът е издължен, а членението - хоризонтално, с подчертани рамкови елементи. Новата планова схема предвижда запазване на функцията на хижата, като се повишава значително нейният стандарт, изграждане на обществено обслужваща секция в северната част на имота и апартаментна секция в южната част.
Предвижда се триетапно строителство. Първият етап, който вече е стартирал и трябва да бъде завършен до началото на декември, обхваща надстрояването и реконструкцията на старата хижа и изграждане на северното тяло. Вторият етап предвижда построяване на апартаментната секция, а третият етап - на подземния паркинг с площ 1600 кв.м.
Обновяването на хижата включва изграждане на апартаменти в северната част на старата сграда, реконструиране на южните стаи с оформяне на самостоятелен санитарен възел към тях, редуцирането на общите части на партера и разширяване на ски гардероба, а в надстройката са развити студиа. Така туристическото дружество ще се сдобие с 4420 кв.м почивна база, отговаряща на съвременните строителни изисквания, която включва 23 апартамента и 46 двойни стаи. В обществено обслужващата секция са развити разнообразни заведения за обществено хранене - чайна, механа, ресторант на 700 кв.м и съвременно ски училище със ски гардероб, който има връзка със съществуващия. На нивото на ресторанта е разположена малка конферентна зала.
На партера на апартаментната секция е организиран малък базар, а в сутерена  - СПА център с басейн, сауна, парна баня и помещения за масаж.
Проектирани са общо 63 жилища - двустайни и едностайни тип "студио", всички осигурени с по едно паркомясто.
Конструкцията на сградата е масивна стоманобетонна.
В архитектурния образ на цялостния комплекс е търсена алпийска визия с подчертаване на характерните елементи от фасадата на хижата. Във формообразуването на сградата са намерили символно отражение заобикалящите я иглолистни гори и ски писти, сподели арх. Камелия Пешунова-Кирова. Заложени са традиционните за родопската архитектура материали - много камък, дървени обшивки и естествени влагоустойчиви мазилки.
Благоприятното разположение на хижа "Студенец" в подножието на връх Снежанка и добре развитата спортна инфраструктура -  ски писти, съоръжени с влекове и лиф­тове, създават възможности за отлична почивка и туризъм.

Обект Надстройка, преустройство и разширение на хижа "Студенец", кк Пампорово, община Смолян
Възложител Туристическо дружество "Карлък" и "База-СС" ООД - Септември
Проектант "ВиПроект" ЕООД с ръководител арх. Камелия Пешунова-Кирова
Изпълнител "Ади-21" ООД - Пловдив
Консултант ЕТ "Борис Божилов" - Пазарджик
Площ терен 4700 кв.м
ЗП 1400 кв.м
РЗП общо 9842.5 кв.м
Подземен паркинг 1600 кв.м
Плътност застрояване 30%
Кинт 1.5

Светла ДОБРЕВА
21/07/2008
в-к Строителство - Градът

Обновяват шосето от Добринище до хижа "Гоце Делчев"
За зимния сезон туристите ще имат подобрен достъп до ски лифта

През август започна рехабилитацията на общинския път от второкласната пътна мрежа Добринище - хижа "Гоце Делчев". Възложител е община Банско. Фирмата "Кипо-91" ЕООД от Благоевград изготви проектната документация, а консултант е "Проект Партнерс" ООД - София. Стойността на обекта е 1.533 млн. лв. Изпълнител е "Главболгарстрой".
Шосето от града до хижа "Гоце Делчев", в района на която се намира началната станция на лифта до хижа "Безбог", се използва основно като туристически път, който обслужва туристите и местното население. Съществуващият път е широк 3.50 м и има пътни банкети от двете страни с ширина по един метър. Експлоатационното състояние на настилката и на пътя е много лошо. Трасето е експлоатирано за дълъг период, през който не е провеждано адекватно поддържане и ремонт. Асфалтовата настилка на първите четири километра от пътя е в сравнително добро състояние. На отделни места обаче, където отводняването е нарушено, настилката е разрушена и е необходима цялостна реконструкция. Следващите близо 6 км от пътя са в много лошо състояние, като на отделни места асфалтовата настилка липсва.
С разрастването на Добринище и изграждането му като зимен курорт ще се увеличи туристическият поток, а оттам и натоварването на пътя от града до станцията на лифта. Затова проектантите са предвидили при рехабилитацията на пътния участък по-голямо натоварване на шосето. В проектното решение трасето е съобразено с възстановените земеделски имоти и се придържа към съществуващото. Не се предвижда промяна на геометричните характеристики на съществуващото трасе. Обновеният път ще бъде със следните габарити: ширина на настилката - 3.5 м, пътни банкети - 2 х 1.5 м.
Предвижда се настилка за средно натоварване на пътя - плътен асфалтобетон, неплътен асфалтобетон и изравнителен пласт.
За отводняването на пътното платно е предвидено изграждането на необлицовани пътни окопи и асфалтобетонова ригола, широка 1.25 м, с бетонов бордюр. Така ще се отвеждат повърхностните води до съществуващите водостоци. В проекта са предвидени за ремонт и почистване и съществуващите 37 водостоци. На съществуващия мост се предвижда само ремонт на парапетите.
Очаква се обектът да бъде завършен през октомври. Така за новия зимен туристически сезон туристите в Добринище ще ползват обновения път до началната станция на лифта в района на ски зоната.

Обект общински път от второкласната пътна мрежа Добринище - хижа "Гоце Делчев"
Възложител община Банско
Проектант "Кипо-91"
Консултант "Проект Партнерс"
Изпълнител "Главболгарстрой"
Стойност на обекта 1.533 млн. лева

Здравка МАЛЧОВА-РУСЕВА
15/09/2008
в-к Строителство - Градът

Висенето на премиера Станишев в лифта привлякло инвестиции

Според кмета на Благоевград Костадин Паскалев 40-минутното висене на премиера Сергей Станишев в лифта в местността Картала на 17 септември е довело до огромен инвеститорски интерес към възможностите на общината да развива туристическите бизнес.
„Висенето на премиера постигна своята цел - огромен инвеститорски интересен.", заяви кметът Паскалев, цитиран от БНР.

Той дойде практически, за да направи реклама на това, което имаме в Благоевград, допълни кметът на града.

По думите му около 7 ноември приключват всички процедури и след това има около едноседмичен срок, за да се въведе обекта в експлоатация.

Припомняме, инцидентът стана при откриването на ски лифта Бодрост/Картала в Рила, край Благоевград.

Министър-председателят и още около 20 души - сред които министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов и целият кметски екип на Благоевград висяха във въздуха, чакайки отстраняването на повредата.

news.bg
27.10.2008, 19:13

Ски център "Картала" в Рила се прочу с инцидент, преди да е открит официално
Премиер, министър, депутати, областен управител, кмет и журналисти заседнаха в кабинков лифт, обявен от природозащитни организации за незаконен

По време на обиколката на премиера Сергей Станишев в новоизградения ски курорт "Бодрост - Картала" миналата седмица блокира кабинковият лифт. Премиер, министър, депутати, областен управител и кмет заседнаха в кабинков лифт 30 метра над земята за повече от 40 минути. На началната станция на лифта бе забранено на присъстващите журналисти да снимат.
Лансират се различни версии за причините, довели до блокирането на кабинковия лифт - спиране на електричеството, токов удар, блокиране на задвижващия механизъм. След инцидента става ясно, че не са направени 72-часовите проби на съоръжението, необходими преди пускането му в експлоатация. Оказва се, че "новият" кабинков лифт работи с кабинки  втора употреба.
Природозащитни организации обявиха обекта за незаконен месеци преди откриването му.

Инвестиционният проект за изграждане на ски център "Картала"
е на стойност 50 млн. евро по данни на община Благоевград.
Изграждането на спортно-туристическия център "Картала" започва преди близо три десетилетия, когато е поставено началото на изграждането на материално-техническата база в близката вилна зона до Благоевград. Монтирани са три стационарни ски влека, построена е чайна. Изграждането, стопанисването и експлоатацията са предоставени на "Балкантурист".
През 1986 г. се изгражда стационарен ски влек с капацитет 900 души на час. В следващите години е изработен проект за изграждането на седалков лифт на френската фирма POMA. През 1988 г. е направена първа копка, доставени са и част от съоръженията. След промените през 1989 г. така и не се стига до завършването на лифта.
План за регулация и застрояване на зоната е приет през 1996 г. Продължава да се експлоатира съществуващата материално-техническа база, но тя не е достатъчна, за да задоволи изискванията и новите тенденции в областта на ски спорта и туризма.
През 2003 г. се създава смесено дружество между община Благоевград и "Прима Инвест БГ" ООД. Общината предоставя под наем терени за изграждане на материално-техническата база, а дружеството финансира изграждането на инфраструктурата. Изпълнението на бизнес плана на смесеното дружество за спортно-туристически център "Картала" започва през 2006 г. с изграждане на кабинков лифт. Съоръжението е пред въвеждане в експлоатация. Паралелно с него е изградена хотелска база от 25 двойни стаи, ресторант и ски гардероб, зала за тихи игри и др. До момента са инвестирани около 6.5 млн. евро, част от тях са собствени средства, останалите са осигурени с банков кредит, съобщиха от община Благоевград.
Инвестиционната програма през следващите години включва изграждане на четириседалков лифт и ски влекове. Съоръженията вече са закупени и доставени. Предвижда се в бъдеще да започне строителството на хотелски комплекс с 350 легла и необходимата инфраструктура. Очаква се до 2011 г. да приключи последният етап от изграждането на центъра, като общата стойност на инвестицията ще достигне 65 млн. евро. Предвижда се да се изгради допълнителна леглова база, пътна мрежа, пречиствателна станция за отпадни води, водопроводна мрежа, паркинги, ски зона с допълнителни ски писти, инсталация за изкуствен сняг, въжени линии, туристически и екопътеки за летен туризъм, велосипедни трасета, алеи за конен туризъм и др. Изграждането, експлоатацията и поддръжката на спортно-туристическата база ще се осъществява от "Прима Инвест БГ".
Такава е концепцията на общината и смесеното дружество за развитието на ски зоната.
Сега достъпът до ски зоната е възможен единствено по съществуващия път Благоевград - местността Бодрост, от който бе ремонтиран последният участък. Премиерът Сергей Станишев откри миналата седмица официално рехабилитираната шесткилометрова отсечка от пътя, преди да се качи на лифта. Пътят е асфалтиран в частта си от км 19 + 300 до км 25 + 150, която всъщност обхваща най-горната част от трасето, непосредствено до началната станция на кабинковия лифт. Преди да се стигне до хубавия път обаче, трябва да се изминат повече от 20 км неремонтиран път. Обновяването на трасето, чиято цел е да улесни достъпа на туристи до новоизграждащата се ски зона "Картала", струва повече от 3 млн. лв. Средствата са осигурени от Министерството на регионалното развитие и благоустройство. Договорът за възлагане на строителните дейности е подписан от министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов в края на миналата година. Рехабилитацията на четвъртокласния път започва през юни от фирмата изпълнител "Агромах" ЕООД - Благоевград.
В ски зоната няма обособен паркинг за автомобилите на туристите. Последните 50-ина метра от отклонението на пътя към началната станция предвидливо са затворени с бариера. Пред самата сграда има малък паркинг за не повече от 10 коли.
Ски съоръженията, изградени до момента в ски зоната:
•    кабинкова въжена линия с капацитет 1400 души/час, дължина 3000 м и денивелация  900 м
•    ски влек "Помагалски" с капацитет 900 души/час и дължина 1500 м
•    ски влек за начинаещи (учебен) с капацитет 500 души/ час и дължина 300 м.
Ски пистите са с обща дължина 4 км и 750 м
Сградата, в която са монтирани съоръженията за началната станция на кабинковия лифт, е четириетажна. Кабинките са на последното ниво, до тях се стига по четириетажно широко стълбище. Хотелската част е с капацитет 50 места. Обособена е в същата сграда, която е начална станция на лифта, т.е. стаите за почивка са разположени два етажа под кабинките и съоръжението за лифта. Ресторантът към нея, разположен на третия етаж, има 80 основни и 80 допълнителни места. На партера е оборудван ски гардероб, медицински център, зала за тихи игри и др.

Процедурата по оценка на въздействие върху околната среда на обекта не е приключила
Процедурата по оценка на въздействие върху околната среда (ОВОС) на обектите в ски курорта в местността Картала не е приключила, съобщиха миналия четвъртък от Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) - Благоевград. Разширението на ски пистата не е разгледано в представения от инвеститора доклад по ОВОС, за това всички компетентни институции са информирани, пише в съобщението. През февруари 1996 г. е одобрен от община Благоевград кадастрален, застроителен и регулационен план за ски център в местността Картала, който е съгласуван и одобрен от РИОСВ - Благоевград, по реда на тогавашната нормативна уредба. По Закона за опазване на околната среда обаче инвестиционни предложения за ски писти, ски влекове и лифтове с обща дължина над 1000 м са предмет на задължителна оценка за въздействие върху околната среда, уточняват от РИОСВ. Такава процедура е започнала в Министерството на околната среда и водите през 2006 г. на базата на внесен доклад за ОВОС от инвеститора, но към момента не е приключила. Положително решение по ОВОС е елемент от фактическия състав при издаването на акта за одобряване - в случая разрешението за строеж. Липсата на такова решение при издаването на разрешение за строеж е нарушение както на Закона за опазване на околната среда, така и на Закона за устройство на територията, пише в съобщението.
На базата на сигнали за строителство в местността Картала на 10 октомври 2007 г. РИОСВ - Благоевград, извършва проверка, която приключва с констативен протокол с предписание да се прекратят строителните дейности по изграждане на обекта, информират от екоинспекцията. За предписанието са информирани всички компетентни институции - РДНСК и община Благоевград, в чиито компетенции е прекратяване на строителството. На 29 октомври 2007 г. на среща в РИОСВ - Благоевград, инвеститорът представя редица документи, сред които разрешение за строеж номер 233/26.05.2006 г. на община Благоевград, издадено от главния архитект за пътническа въжена линия, начална станция на пътническа въжена линия и частично трасе. Други документи не са представени. РИОСВ - Благоевград, напомня, че компетентни органи по спиране на строителството са ДНСК, РДНСК и община Благоевград.

Здравка МАЛЧОВА-РУСЕВА
23/09/2008
в-к Строителство - Градът

Караме ски в Пирот

Сърбите обмислят и нов граничен пункт между Монтана и Пирот в местността Каца камък след отпадането на визовия режим.
30% от инвестициите в проекта "Стара планина" ще бъдат поети от сръбската държава, а 70% ще бъдат частен капитал. Обявен е международен конкурс за изпълнение на поръчката. Документи за участие се подават до края на ноември. Засега три фирми са проявили интерес - австрийска, немска и сръбската "Енергопроект". Пистите ще са с капацитет 5 хиляди скиори на ден. Проектът ще бъде завършен около 2015 г. Тогава броят на пистите ще бъде 150. "Стара планина" обхваща 4 сръбски общини. Идеята е населени места от българския еврорегион в Стара планина (Чипровци, Монтана, Белоградчик) да се включат в проекта. Вече са проведени разговори с областния управител на Монтана Тодор Върбанов и представители на туристическия бранш.
Българските инвестиции в западната ни съседка са 110 млн. евро. Предвидени са и големи българо-сръбски проекти, като изграждането на жп и шосейния път София-Ниш, който е част от коридор номер 10, както и газопровода "Южен поток". От миналата година досега 40 български фирми са отишли в свободна зона Пирот.

Катерина Иванова
пратеник на в-к Стандарт в Сърбия
СЪБОТА, 1 Ноември 2008

 [xt] ski

Return

Powered by [xt] , PHP & MySQL