. бг ски новини : Димитър Денев: Чепеларе е четвъртият по значимост зимен център в България - 04 December 2009 - 00:50
Димитър Денев, търговски директор на Чепеларе Курорт, в едно интервю за TouristMedia.info:
Какви са очакванията Ви за зимен сезон 2009/2010 в условията на финансова криза?
- Фирма „Чепеларе Курорт” АД вероятно е една от най-младите туроператорски фирми, същевременно и стопанин на цялостно изградена инфраструктура, която започва борба за място под слънцето в условията на финансова криза и значителен спад в очаквания брой и времетраенето на туристическите пътувания от една страна, но успоредно с това - с присъщите за всяка млада структура ентусиазъм, енергия, организираност и увереност в собствените сили, които считаме, че могат да станат гаранция за успеха.
Ние насочваме вниманието си основно към вътрешния туристически пазар. Очакваме подобренията, които бяха извършени в зимен център Чепеларе, да затвърдят още повече добрите впечатления у нашите клиенти и те да продължат да се връщат при нас - пускането в експлоатация на новия четириседалков лифт, един от най-модерните в България, безкомпромисното качество на обработката на пистите през миналия сезон, привличането на хотелиери в изготвянето на рекламни пакети с включени лифт карти за времето на престоя, разумната ценова политика, съобразена с реалните възможности на българския потребител. Цените на лифт картите в зимен център Чепеларе както за ден, така и за по-продължителен период от време, са най-ниски в сравнение с всички останали зимни курорти. Считаме, че направените огромни инвестиции в период на такава тежка финансова криза, в съчетание с опита на изключителния екип, който беше сформиран, и огромното желание да бъдат наложени стандартите на най-реномираните зимни центрове, неминуемо ще доведат до успех. Основна цел, която си поставяме, е да наложим на пазара марката „Чепеларе курорт”, а това с времето, убедени сме, ще донесе и желания финансов резултат.
Готови ли са ски пистите и съоръженията в Чепеларе за предстоящия сезон?
- Ние сме напълно готови да стартираме сезон 2009/10. Не случайно официалното откриване на сезона при нас в Чепеларе е насрочено за 04.12.2009. Даваме си сметка, че метеорологичната прогноза не е благоприятна. Сняг няма да навали, а при „летните” температури, които имаме в момента, не можем да си произведем и изкуствен такъв. Нашата готовност се изразява не във възможността да се карат ски или сноуборд. Ние обаче ще можем да покажем най-модерния в България четириседалков лифт, който има капацитет от 2000 пътници на час и изминава разстоянието от 2700 м само за 9 минути. Лифтът e проектиран и произведен от френската фирма „Помагалски”. Той е единственият лифт у нас, чието трасе е оборудвано с безплатен безжичен интернет за клиентите и притежава уникална технология за откачване на седалки при слизане на междинна станция. С него ще ви разходим, независимо от снежните условия, през седмицата от 05.12. до – 11.12.2009, когато лифтът ще работи безплатно. Пътувайки с него, ще можете да видите новоизградената система за изкуствен сняг на фирма “Johnson Controls”, покриваща цялата основна писта с дължина 3250 м. Броят на оръдията е 47. Те могат само за 5 денонощия, при температура от минус 3 градуса, да покрият пистата с перфектен сняг. Работихме усилено и за адаптирането на основното трасе, което ще се подсигурява с изкуствен сняг, към възможностите на всички скиори – от начинаещи до най-добри професионалисти. Изградени бяха няколко паралелни разклонения на основната писта, покрай участъците с най-стръмен наклон, като новите ръкави, или т.н. „байпаси” са много по-полегати и лесни за преминаване от начинаещи скиори, давайки им възможност да слизат със ските до междинна или до долна станция на лифта. Работим усилено по подобряване на маркировката. Доизградени бяха паркингите и ски гардеробите. Що се касае до обработката на пистите и тяхното поддържане, смело можем да кажем, че опитът, който почерпихме от италиански специалисти, ни нарежда сред най-добрите зимни курорти в Европа. Считаме, че в тази насока предлагаме безкомпромисно качество. Готови сме и с ценоразпис за сезона, който отдавна е публикуван в нашия сайт www.chepelarecenter.com, а клиентите могат да се запознаят с цените и в офисите на нашите партньори в страната.
Как се позиционира Чепеларе сред другите български зимни курорти?
- Без съмнение Чепеларе е четвъртият по значимост зимен център в България и уверено върви „рамо до рамо” с добилите популярност Боровец, Банско и Пампорово. „Рамо до рамо” не защото на нас така ни се иска, а защото тази позиция Чепеларе вече си завоюва. Завоюва я с традициите в ски спорта. Откритата в града ски школа съществува от 1954 г. и издига този спорт на професионално ниво. В Чепеларе са родени, израснали и тренирали големи шампиони като Борислав Киряков и Екатерина Дафовска. Писта Мечи Чал е една от малкото в България, лицензирани с право да провеждат международни състезания. Общата дължина на мрежата от писти е 20 км. Стана вече дума за модерния четириседалков лифт и системата за изкуствен сняг. От статистика на института MBMD Чепеларе, след Смолян, е най-посещаваният град през зимата, а капацитетът на уютните, в по-голямата си част семеен тип хотели, наближава 2000 легла.
Какви новости ще предложите тази година на туристите?
- Ще си позволя най-напред да повторя някои от вече изброените новости: четириседалковия лифт,който ще заработи с откриването на сезона; безжичния, общодостъпен интернет по трасето на лифта; модерната система за изкуствен сняг; подобрените и разширени на места писти, както и прокараните нови такива; осъвременената маркировка на пистите и актуализираната карта на ски центъра; новообзаведен ски гардероб на начална станция на лифта; доизградените паркинги. Не мога да пропусна и доброто взаимодействие с хотелиерите в града по изготвянето на рекламни пакети за настаняване след 02.01.2010, с включена в цената лифт карта за престоя. Важно е да се спомене, че лифтът в Чепеларе ще работи безплатно една седмица, точно в периода на студентския празник, от 05.12. до 11.12.2009 г. И последно, но не по важност - цените на лифт картите, екипировка под наем, както и на пълните пакети са на изключително достъпни цени, по ниски отколкото в останалите 3 големи зимни центъра.
Какво е бъдещето на курорта Чепеларе? Имате ли планове и идеи за обща дейност с курорта Пампорово?
- Един от основните ни приоритети в бъдеще ще бъде налагането на Чепеларе на международния туристически пазар и сключване на договори с външни туроператори за организирани пътувания. Успоредно с това ще продължим да акцентираме на българския пазар, запазвайки славата на Чепеларе като гостоприемен и автентичен град, предлагащ уют и топлина в семеен тип хотели. Ще запазим славата си на ски център, предлагащ изключително добре обработени и поддържани писти. Ние и в момента подкрепяме идеята, че поради близостта си Пампорово и Чепеларе имат уникалния шанс само с минимална инвестиция от няколко хиляди евро да постигнат резултат, който да се равнява на милиони нови инвестиции. Става дума за приспособяване на системите за достъп до лифтовете в двата курорта, които са еднотипни и биха могли да работят с едни и същи лифт карти. Тази крачка автоматично ще направи мрежата от писти, която клиентите ще използват, с дължина от около 55 км и то действителни, добре обработени и в голямата си част обезпечени със система за изкуствен сняг.
Подпомага ли държавата туристическия бранш в условията на криза и какви допълнителни мерки смятате, че трябва да бъдат предприети в тази насока от страна на държавата?
- Не бих искал да се разпростирам особено по тази тема, защото рискувам да изпадна в противоречие с твърдението, че сме млада фирма, оперираща от скоро на туристическия пазар. Бих могъл да споделя част от своя минал опит и впечатления: Държавата като регулатор може да направи още много по отношение на законодателните и данъчни облекчения за туристическия бранш. Има добри примери в съседните ни Гърция и Турция, където държавата според моментната икономическа конюнктура борави по-разкрепостено с ДДС, а в моменти на криза като настоящата дори дотира авиокомпании, хотелиери и производствени сектори, явяващи се тил на туризма. И за да не бъдат прекалено общи твърденията, бих дал един конкретен пример, касаещ настоящия момент на криза и адекватната реакция на една мини-държава, непосредствено преди началото на зимния сезон. Става дума за държавата Андора. За голямо наше съжаление спадът на чартърния поток от Великобритания към нашата страна е пренасочен точно натам. Как се получава? Много просто. Чрез адекватна маркетингова политика и похарчена сума от порядъка на 300 000 паунда за всеки от крупните британски туроператори като Томас Кук и ТУИ Травъл - суми, които включват бонуси като безплатни лифт карти, които да бъдат разиграни за спечелване сред туристите, даване на облекчения за кацане на чартърните самолети и т.н. Можем да очакваме по-голяма активност от страна на държавата и по отношение на рекламата зад граница. Министерството на икономиката, енергетиката и туризма може да обединява усилията на фирмите от туристическия бранш, заявили участие на конкретен международен форум, като туристическа борса в дадена страна например с усилията на държавата за по-масирано и адекватно представяне и пропагандиране на България като туристическа дестинация.
03.12.2009 11:13
ТуристМедиа.инфо