SKI.BG
     Събота, 23 Ноември 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . бг ски новини
27 Юли 2013 - 19:13
Нови милиони за реклами на туризма
изпрати на приятел Printer friendly версия

След като години наред държавата не можа да си избистри политиката за развитие на туризма, при все че винаги го е определяла като национален приоритет, сега за пореден път ще се пробва да изгради нов имидж на страната ни пред света. За целта пак ще бъдат похарчени купища пари - над 10 млн. лева. С тях ще се правят рекламни щандове, клипчета, диплянки и други информационни материали. Също така ще се ухажват чуждестранни журналисти и дори са заложени мерки по кризисен пиар за подобряване на образа на България. Всичко това се очаква да убеди чужденците да почиват не другаде, а точно у нас.
 
Тази есен например е предвидено провеждането на интегрирани комуникационни кампании в Германия, Русия, Румъния, Украйна, Полша и Швеция. За реализацията им ще бъдат похарчени 5 947 520 лв. без ДДС. Идеята е да се наемат фирми, които да изградят позитивно отношение и да "повишат степента на информираност за България като дестинация с богати възможности за лятна и зимна почивка, с древна култура, исторически и архитектурни паметници, с минерални източници и красива и съхранена природа, предлагаща сигурност и спокойствие на своите гости".
 
Министерството на икономиката, енергетиката и туризма е преценило, че за германския пазар са необходими рекламни акции и специализирани събития в сфери като екотуризъм, спортни състезания, голф, фестивали на културата и изкуството, вино, гурме-турове и други. За Русия и Украйна е заложено на поклонническите пътувания, за Швеция - на балнеологията, за Румъния - на бизнес и конгресния туризъм, а в Полша ще промотираме еко и приключенски туризъм.
 
Най-много пари - по 2 млн. лв., ще отидат за рекламите във Федералната република и Русия. Като целеви групи на първия пазар са определени хората на възраст между 35 и55 години, семействата с деца, разполагащи със средни доходи, идващите у нас за лятна ваканция. Другата основна група са пенсионерите, които обръщат внимание и на културните и историческите забележителности. Тези два вида туристи обаче предпочитат системата all inclusive и затова тя трябва да се изтъква като плюс в рекламните послания. Занапред ще се мъчим да привлечем и мениджъри от 30 до 50 години с високи доходи, които отсядат за по-малко дни, но харчат повече и се интересуват от културни събития, shopping и нощен живот.
 
Предварителните проучвания са установили, че най-силно въздействие върху германците ще се постигне чрез интернет, каталози, брошури и телевизията. За кампанията няма да се ползват билбордове, метро, радиа... Но се отчита фактът, че рекламите ни се губят на фона на конкуренцията и хората трудно ги идентифицират. За да се промени това, освен стандартните 60 рекламни карета в специализирани туристически издания и масови списания в Германия и 280-те излъчвания на клип в праймтайма на RTL ще се разчита и на журналистически турове. Общо 24 представители на германски медии ще бъдат поканени на екскурзии срещу ангажимента да ни похвалят.
 
При руския пазар нещата са малко по-различни, тъй като България е много по-разпознаваема и се ползва с изключително висок положителен имидж. Точно затова основната цел там ще е привличането на хора с по-големи финансови възможности -предимно от Москва и Санкт Петербург, които имат високи изисквания към качеството на обслужване, услугите в хотелите и курортните комплекси, търсят допълнителните атракции на европейски и световни нива. Също така ще се прави опит за утвърждаването ни като туристическа дестинация с възможности за целогодишна почивка - морска и ски ваканция, с културно-опознавателни и СПА турове.
 
За руските журналисти също са предвидени екскурзии. Печатната реклама включвапубликуване на 45 карета в поне девет специализирани туристически издания. За онлайн медиите пък ще се търсятминимум три интернет сайта с 15000 000 общ брой импресии и 100хил. уникални посещения.В една от националните телевизии рекламният клип ще се излъчи 260 пъти. В този случай е заложена и външна реклама - общо 40 билборда в Москва и Санкт Петербург.
 
Изключително любопитни са нещата и около Румъния. Макар че северната ни съседка спада към малките пазари, от нея идва най-големият поток туристи у нас - около един милион души на година. Страната ни е най-посещаваната задгранична дестинация от румънците. И въпреки огромния потенциал за развитие за рекламни кампании отвъд Дунава, са заложени само 550 хил. лева. С парите ще бъдат предприети действия за подобряване на търговското присъствие и рекламата на почивките със зимен спорт, повишаване на информираността и подсилване на имиджа. Необходимо е да се работи и за преодоляване на възприетите възгледи за липсата на безопасност и непочтеното поведение на българската полиция. Не е за пропускане и обстоятелството, че държавата ни има нужда от много добра интернет страница на румънски език като централен източник на информация за потребителите.
 
Анализаторите са установили, че този сайт трябва да има и украинска версия, тъй като в Украйна има огромна липса на информация за това, което България предлага. Медийното и рекламното присъствие също трябва да се увеличи.
 
От Полша и Швеция пък ще привличаме предимно младежи до 30 години, търсещи приключения и забавления. За тези два пазара са предвидени съответно 460 хил. и 437 хил. лева.
 
Отделно над 3.3 млн. лв. ще бъдат дадени за комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм и оценка на ефективността на националния маркетинг. По-голямата част от парите - 2.8 млн. лв., ще отидат именно за реклами, които да ни убедят да почиваме по нашите курорти, вместо зад граница. Само за излъчването на телевизионни клипове и филми в три от националните ефирни телевизии ще бъдат платени над 2 млн. лева. За билбордове (80 на брой) ще се дадат други 360 хиляди, а интернет и печатните медии ще получат по 180 хил. лв., съответно за осеммесечни банери в осем сайта и 100 рекламни карета.
 
С останалите средства от проекта ще се анализират причините за пътуванията на българите в чужбина и в страната (42 хил. лв.); ще се изследва ползата от маркетинговите дейности (24 хил. лв.) и за около 450 хил. лв. ще се прави оценка на ефективността на националния маркетинг през 2012-а и 2013 година.
 
Ще има ли ефект от всички тези начинания, или отново купища пари ще бъдат похарчени напразно, отсега е трудно да се каже. Вън от съмнение е обаче, че България има остра нужда от ясна и целенасочена политика в туризма, която за няколко години да я превърне в позната и предпочитана дестинация за отдих.

Автор: Ивайло Станчев
БАНКЕРЪ online
www.banker.bg
Брой 30 (1048) - 26.07.2013


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
Обособяват нови курортни зони в Банско – 31 Юли 2013 - 11:11
Хижа Гоце Делчев над Добринище стана хотел – 31 Юли 2013 - 11:14
Пампорово инвестира около 5 млн. евро в подготовка за следващия зимен сезон – 01 Август 2013 - 18:45
Летните ски станаха хит в Банско – 02 Август 2013 - 20:45
Стандарт нюз: Банскалии си искат новия кабинков лифт – 05 Август 2013 - 19:03

Предходна:
Ските без допълнително финансиране за Сочи – 26 Юли 2013 - 09:23
Димитър Герджиков добави сребро към бронза от Световното по летен биатлон – 22 Юли 2013 - 22:44
Бронз за България на Световното по летен биатлон в Италия – 20 Юли 2013 - 21:18
До момента България има 12+1 олимпийски квоти за Сочи 2014 – 19 Юли 2013 - 20:08
Ротарианци харесаха Банско за Световна купа по ски `Ротари Интернешънъл` – 17 Юли 2013 - 18:21

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Нови милиони за реклами на туризма > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре