ОЛИМПИАДА СОЧИ 2014. Най-голямата печалба от Олимпиадата в Сочи регистрира корейският телекомуникационен гигант SAMSUNG. Компанията - която е един от ключовите спонсори на МОК – направи един страшно хитър ход, като подари на всеки един участвал на олимпиадата състезател най-новия си и модерен продукт – смарт телефон модел GALAXY Note ІІІ.
Feb 18, 2014; Sochi, USA; Jamaican bobsled team members Winston Watts (center), Marvin Dixon (left), and Chris Stokes a member of the 1988 Olympic Jamaican bobsled team, answer questions during a press conference at Samsung Galaxy Studio in Olympic Park Sochi 2014 Olympic Winter Games. (Kevin Liles-USA TODAY Sports)
Още при настаняването си в селото, всеки намираше на нощното шкафче до леглото си кутийката с ценната придобивка.
Ако направите механично изчисленията и умножите 2800 спортисти по 1000 долара (каквато е средната цена на въпросния мобилен телефон/таблет) – то цифрата, която ще получите като разход на компанията е умопомрачителна. Да фирмата се охарчи с близо 3 милиона долара, което си е впечатляваща сума.
На това е само на пръв поглед. Всъщност, ходът с дарените телефони се оказа гениален. От една страна, няма нищо по-ценно като подарък за един млад човек от супер модерен смарт телефон. Подобни неща не се случват много често в живота и всеки един участвал на Олимпиадата в Сочи ще помни този жест завинаги. Но за корейците основния удар бе друг. Подарявайки на всеки от най-елитните спортисти на планетата по един телефон с марката SAMSUNG, то ясно е, че използването му от въпросната спортна звезда ще е невероятен маркетингов бонус и супер реклама на фирмата и на съответния продукт.
По време на Игрите в олимпийските села спортисти от всякакави спортове и националности ходеха с въпросния NOTE ІІІ в ръка и непрекъснато говореха, сърфираха, снимаха и гледаха клипчета. Нон стоп – от сутрин до вечер. Както всички младежи на света днес. Дори най-върлите фенове на iPhone или на други известни марки, също към края на Олимпиадата подносиха GALAXY-то или поне ходеха с двата.
Ефектът наистина се оказа уникален. Представете си, какво става когато един Боде Милър например, или Оле Ейнар Бьорндален, или Шон Уайт извади мобилния си телефон и той се окаже SAMSUNG – как ще реагират феновете край него, чакащи за автографи и снимки. Как ще гледат децата и всички тези, за които спортните звезди са кумири и идоли. Какво ще се появява като фотографии и видео, когато медиите заснимат тези асове. Естествено, че рекламния ефект е сигурен. И – което е по-важно – много по-силен и... по-евтин. Много по-евтин, защото с парите за един или два персонални договора със световна спортна звезда, ти обзавеждаш всичките 2800 най-елитни състезатели в зимните с спортове с твоя супе нов и привлекателен продукт, който много малко хора ще отхвърлят и няма да използват.
И още нещо. Към въпросния подарък се предоставяше опцията спортистите да закупят на символична цена придружаващия го супермодерен часовник GEAR. Преферниците в олимпийското село бяха за цена 50 долара, а той се продава навсякъде по света за не по-малко от 500. Въпросният часовник се съвместява дистанционно към телефона и изпълнява всички основни функции с един миниатюрен дизайн на ръката ти – разговори, снимки, смс-си, всякаква информация и каквото друго си помислиш. Нещо, изключително подходящо за всички практикуващи зимните спортове. В Сочи нямаше спортист, който да не закупи тази екстра, дори и само поради факта, че можеш да я притежаваш за цена 10 пъти под пазарната й.
Ето така – с един хитър маркетингов ход SAMSUNG се оказа най-печеливш на Игрите в Сочи. И доказа, че умните решения винаги правят скъпото - по-евтино. Тодор ШАБАНСКИ БОК 23 Февруари 2014 г.
|