16 Май 2019 - 11:53 Първият в света електро-ратрак: PistenBully 100 E
ИНДУСТРИЯ. Възможно ли е скоро снежните склонове да бъдат поддържани 100% без вредни емисии? По време на изложението INTERALPIN 2019 в Инсбрук - водещият международен търговски панаир за алпийски технологии, PistenBully отпразнува своя 50-ти рожден ден, като даде отговор на този въпрос. С представянето на първата в света машина за отъпкване на сняг с изцяло електрическо задвижване PistenBully 100 E, този отговор е напълно ясен и той е "Да!".
След първото изцяло електрическо превозно средство за сняг, дело на Venturi Automobiles от Монако, Kässbohrer създаде първата в света изцяло електрическа машина за обработка на снега.
Екологични технологии - Произведено в Германия
Първата стъпка беше предприета през 2012 г. с пускането на пазара на ратрака PistenBully 600 E+ с комбинирано дизелово-електрическо задвижване. В края на краищата, от дълго време фокусът на Kässbohrer е в устойчивостта. Така че не е изненадващо, че със създаването на прототипа PistenBully 100 E инженерите на Kässbohrer са направили невъзможното възможно. Те са известни със своята любознателност и страст, съчетани с претенциите им да са двигатели на иновациите и притежаващи екологично съзнание, затова беше само въпрос на време, докато се осъществи такава разработка. В резултат сега имаме перспективата за 100% чисто обработване на снежните склонове.
Нулеви емисии - 100 процента PistenBully
За първия модел PistenBully 100 E, енергийният капацитет на батерията е 126 kWh с номинално напрежение 400V. Времето за зареждане е особено интересно: след 5 часа зареждане SoC (State of Charge - нивото на зареждане) е 75%, а след 6.5 часа батерията е напълно заредена. В чисто математически термини това осигурява средно време на движение от 2,5 до 3 часа. За PistenBully 100 E числото, което казва всичко, е "100": 100% без емисии - и въпреки това, 100% истински PistenBully.
Като всеки истински PistenBully, ратракът 100 E вече успешно е бил на снега и е преминал първите си тест драйвове по много убедителен начин. По време на разработката са проведени голям брой тестове, тъй като само добре проектираната технология отговаря на високите изисквания за качество на Kässbohrer Geländefahrzeug AG. Силно обещаващи перспективи!
Абсолютно нулеви емисии в планините: Първият електрически PistenBully вече е в действие. И е истински успех в опазването на природата по време на обработката на снега по ски пистите.
Прототипът на PistenBully 100 E е разработен съвместно с Mattro Production GmbH, пионер в електрическата мобилност от Швац, Австрия. Силно мотивиран екип от двете компании работи в тясно сътрудничество по този проект. В зависимост от обратната връзка с клиентите, ратракът следва да бъде разработен за серийно производство.