ВЕТРОХОДСТВО. Два български екипажа от Флотилия 942 участваха в Hobie Multi Europeans 2011. Това бяха Емил Иванов / Бисер Паскалев с Hobie Cat 16 и Александър Александров / Мария Александрова с Hobie Cat Tiger. Ето част от техния разказ, публикуван от bulsailing.com.
Hobie Cat Multi-Europeans 2011 не беше регата от европейски а от световен мащаб. Регистрирани бяха над 210 екипажа от 14 държави, вкл. Австралия, Пуерто Рико, Аржентина и Бразилия. Впрочем последните три формираха челната тройка на златната флотилия в първенството с Хоби Кат 16. Типично по австрийски, организацията бе невероятна- от посрещането и настаняването, през организирането на тренировки, откриване, гонки, купони и закриване. Не всичко бе перфектно, но ако някой твърди, че може да се справи по-добре със събитие от този мащаб ще трябва бая да се понапъне за да го докаже. На откриването домакините направиха трогателен жест към всички страни като обявиха екипажите с изпълнението на държавните химни.
Какво търсехме ние там? Ами оказа се, че има какво - това се отнасяше и за двата екипажа в класовете HC16 и HC Tiger. Още на тренировките преди квалификациите с HC16 (отново организирани в много позитивен дух, водени от италианският ни приятел Марко Лазета) разбрахме, че имаме потенциала да прескочим последните в класирането. Квалификационните стартове ни отредиха място в сребърната флотилия - точно там където ни бе мястото. Тук е редно да отбележа, че на мен и Бисер ни беше първа регата на която се нареждат 65 лодки на старта.. Вълнуващо преживяване! Имахме шанса да се “отъркаме” в хора които 300 дни в годината са във водата, световни, национални и всякакви други шампиони от различни възрасти и калибър, състезатели в различни класове. Разбира се не всички бяха такива – голяма част от екипажите бяха нормални работещи хора / ветроходци/ като нас откраднали частица свободно време за да се вдигнат със семействата си за да срещнат себеподобни. Следваха няколко дни изпълнени с много емоция, вятър, откраднати идеи за подобрения по лодката, успешна стартова тактика и водене на катамараните. Запознахме се с много хора които ги вее същият вятър. Затова бяхме там. Даже пуснахме подводница в единият белгийски екипаж като дадохме назаем нашата резерва – Вили. Разбрахме, че се справяме по-добре от средното ниво при слаби ветрове и, че имаме много да учим какво се случва когато духне вятър с повече от 20 възла. През първия ден от финалите вятърът на поривите беше със сила над 30 възла- време в което се получават наистина зрелищни гонки (и капаци във всички посоки). За съжалени доста лодки се повредиха този ден, за щастие нямаше сериозни инциденти. През следващите дни вятърът намаля и.. изчезна. Тамън накарахме лодката да върви добре и се бяхме надъхали за “гранде финале” и... те взеха, че не пуснаха гонки през последният ден за HC16 ;-). Въпреки това се осъществиха общо около 70% от планираните гонки. Финалите ни отредиха място по средата на сребърната флотилия на HC16. Естествено знаем, че можем и доста повече, но вероятно другите екипажи също. Случи се нещо ... странно... със Сашо и Мария в клас HC Tiger. Оказа се, че на финалите станаха втори във временното класиране, преди последният стартови ден. Изведнъж единият германски отбор (който стана трети в крайното класиране) протестира срещу нашият екипаж с тезата, че ветрилата на нашата лодка не са легални за тази регата, макар и да са сертифицирани за Формула 18 регати. Вратичката за това заяждане беше точка в класните правила според която за да участваш в тази регата, лодката и ветрилата трябва да са произведени от Hobie Cat, а тези на Сашо и Мария не бяха. Основният въпрос беше дали някой щеше да протестира ако бяха девети в класирането? Другият беше дали да оставят съдиите да ги дисквалифицират или да им покажат, че просто са по-добри, макар и извън класирането. Нашият екипаж натри носовете на конкуренцията като се отказа от класирането и обяви, че ще използва случая да потренира в стартове от Формула 18, макар и извън него. Този път не се изложихме, а шашнахме чужденците – на закриването на регатата организаторите отделиха специално време за да разкажат ситуацията и да изкажат благодарност на нашият екипаж за спортсментското отношение. Каква е равносметката? Имаме място на тези регати. Справихме се и точно затова аплодираха най-младата флотилия на церемонията по закриването. Тазгодишното участие ни дава увереност, че догодина ще се справим по-добре. Да си пожелаем дотогава да подготвим повече лодки и екипажи, дано този път да успеем да намерим и спонсори. Това е знак за всички които виждат и себе си в тази среда - знаете кои сме и къде сме.
Снимки и резултати от Hobie Cat Multi-Europeans 2011 ще открете на: http://www.multi-europeans2011.at/gallery/august-5.html
Емил Иванов, bulsaling.com sailing.bg 2011-08-15 19:29:47
|