SKI.BG
     Четвъртък, 21 Ноември 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . бг ски новини
30 Април 2012 - 12:32
Затварянето на лифтовете на Витоша е намалило с 90% посещаемостта й през зимния сезон
изпрати на приятел Printer friendly версия

Затварянето на лифтовете на Витоша е намалило с 90% посещаемостта й през зимния сезон. Това каза в интервю за Агенция “Фокус” Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма. По думите му - това показва как, когато един зимен спорт не се управлява, той може да бъде неуспешен. „Определяме като успешен изминалия зимен туристически сезон. За първи път в България бяха проведени две световни купи по ски мъже и жени през февруари в Банско, Европейското първенство в Пампорово, също така - около 60 регионални, национални състезания, свързани със ски и със сноуборд. Като цяло - имахме отлична организация по отношение на ски пистите, ски съоръженията и работата в хотелите и ресторантите”, каза Румен Драганов.
По думите му - добрите снежни условия показаха, че България може да бъде отлична ски дестинация.

Зорница ПОЛЕГАНОВА
30 април 2012 | 11:59 | Агенция "Фокус"

Следва пълният текст на интервюто, публикувано в рубриката „Мнение” на Агенция "Фокус" >

Румен Драганов: На България е необходима не административна, а концептуална реформа в туризма

За резултатите от зимния туристически сезон, пътуванията в почивните дни и очакванията за летния туристически сезон Агенция „Фокус” разговаря с директора на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

Г-н Драганов, как ще коментирате преместването на сектор „Туризъм” в Пловдив – изненада ли е решението и как ще се отрази на бранша?
- Това е едно новаторско решение, което изненадва. Но като цяло – то няма да се отрази на бранша, тъй като става въпрос за административна реформа, която очевидно ще засегне значителна част от държавната администрация по отношение на локацията на дейности, които държавата извършва. Но това решение няма да се отрази на туризма нито по отношение на параметъра – брой туристи, нито – по отношение на параметъра основни дейности, които държавната администрация в туризма извършва.
Като цяло е много добре, защото точно сега ще се забележи, че имаме изключително малка администрация в сферата на туризма. Става въпрос за 53-ма души, част от която са заети в звена, които ще останат в София, свързани с юридически услуги, финансова и счетоводна част, трудови ресурси. Частта, която се занимава с туризъм, е не повече от един автобус хора, които няма значение в коя част на страната ще се намират, при положение, че говорим за електронно правителство, и че една част от услугите на администрацията така или иначе се извършват по интернет. Т.е. за дейностите, с които се занимава държавната администрация в туризма в момента – категоризация на средствата за подслон и места за настаняване, заведения за хранене и развлечение и регистрация на туроператори и туристически агенции, както и дейността, която извършва по национална реклама на туризма - практически няма значение в коя точка на България ще се намира. От тази гледна точка – самото обяснение, което дават министърът и заместник-министърът, че преместването в Пловдив е положително, от гледна точка на това, че Пловдив се намира до изключително богат ресурс, свързан с тракийското наследство, Долината на розите, селския туризъм и други форми на културния туризъм, е нон-сенс. Няма как – от локацията на администрацията да зависят нейните конкретни действия. Изненадан съм и от министър Добрев и от зам.-министър Маринов, които ми говорят – колко красиво е край Пловдив. Това няма абсолютно никакво значение; ако беше така – да преместим администрацията в Париж или Лондон. Пловдив е хубав град, всеки град е достоен да бъде център на администрация. Но те казват – отиваме в Пловдив, където ще бъдат открити още работни места – какви работни места, при 40 души администрация? Още три чистачки и трима души персонал. Това е нон-сенс; виждам как самите ръководители на туризма не разбират, че става въпрос за административна промяна на седалището на някакви служители, а не – за реформата, която трябва да стане в бранша.
Това, което браншът очакваше от тази администрация в изминалите три години, е нов Закон за туризма, който да разгледа отношението към публичната държавна собственост в частта – туристически атракции. Тази администрация не можа да свърши тази дейност. В същото време – тя се занимава с несвойствената за държавата дейност – категоризация и регистрация. Дейност, която би трябвало да бъде прехвърлена на Българската национална туристическа организация, която да представлява категоризираните по Закона за туризма хотелиери и ресторантьори и регистрираните по Закона за туризма туроператори и туристически агенции. Т.е. – на България не е необходима административна реформа в туризма (и тя може да бъде извършена по всякакъв начин, по който правителството реши); необходима е концептуална реформа в туризма по отношение на отношението на държавата към туристическите атракции, културни и природни забележителности и нематериално културно наследство така, че да могат да бъдат създадени нови работни места. И да бъдат подобрени местните икономики не в Пловдив, а навсякъде, където има туристически атракции – публична собственост.

Каква е равносметката за изминалия зимен туристически сезон?
- Определяме като успешен изминалия зимен туристически сезон. За първи път в България бяха проведени две световни купи по ски мъже и жени през февруари в Банско, Европейското първенство в Пампорово, също така - около 60 регионални, национални състезания, свързани със ски и със сноуборда. Като цяло имахме една отлична организация по отношение на ски пистите, ски съоръженията и работата в хотелите и ресторантите. Добрите снежни условия показаха, че България може да бъде една отлична ски дестинация.
В същото време имахме проблема с лифтовете на Витоша, които останаха затворени през целия зимен сезон. Това намали с 90% посещаемостта на Витоша и показа как, когато един зимен спорт не се управлява, той може да бъде неуспешен.
Като цяло зимата приключва с лек спад - около 7%, в сравнение със зима 2010-2011 година, което се дължеше както на късно падналия сняг, така и на това, че цялата пътна инфраструктура беше затворена в продължение на близо две седмици, което изключително затрудни предвижването както на територията на страната, така и на съседните страни като Румъния, Сърбия.
Проблемът с летните гуми на гръцките автомобили ограничи пътуванията към зимните курорти.
Ниските цени, които бяха заложени още в началото на кризата от 2008 година, и задържаха своето ниво до 2009 година, направиха така, че независимо от добрия сняг и много туристи, свързани със световните първенства, донесоха тези приходи на хотелиерите, които се очакваха.
Ние видяхме, че практически имаме значителен резерв по отношение на развиването на България като зимна туристическа дестинация. По време на целия зимен сезон много добре оперираха хотелите, които предлагаха балнео-, спа и уелнес услуги. Те практически задържаха най-висока цена и най-висок среден приход от продаденото от нея. Те показаха и възможностите, които имаме в балнео-, спа и уелнес туризма не само за туристи от България, но и за туристи от Русия, Германия и много други дестинации.

Какви са очакванията за почивните дни, които идват, къде ще почиват българите?
- Месец май по принцип се определя като месец, който ще бъде свързан с интензивни туристически пътувания. От една страна започваме с един дълъг уикенд, тези четири почивни дни, които продължават с Гергьовден и с една близо десетдневна възможност за почивки – около 24 май (тъй като там има навързване на ученическа ваканция, свързана с националната изпитна програма, и 24 май).
Като цяло месец май дава почти половинмесечна възможност за използване на средствата за подслон. Местата за настаняване и за хранене и развлечения на територията на цялата страна работят изключително интензивно. В началото на месеца очакваме да се повтори това, което се случи на Великден - независимо от петролната криза, икономическите показатели, видяхме, че още първия ден на дългия уикенд по Великден 82 000 души преминаха през българо-гръцката граница. Голямата част от тях са български туристи, но освен това имаше румънски и сръбски туристи. Българите бяха от порядъка на около 68 000. Очакваме да се повтори това число и за сегашните четири дни. Също така очакваме от порядъка на 280 000 – 300 000 българи да използват хубавото време и да пътуват в страната.

Зорница ПОЛЕГАНОВА
30 април 2012 | 15:30 | Агенция "Фокус"


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
Утре е последен ден за ски и сноуборд в българските курорти – 30 Април 2012 - 12:55
Ски Клуб КАНАРИ от Пловдив подкрепя инциативата 'КАТЕРИ СЕ!' – 30 Април 2012 - 20:16
„Природата за хората и регионите” връчва 240 празни зелени чинии на депутати – 01 Май 2012 - 11:44
Боровец закри зимен сезон 2011/2012 в началото на месец май – 02 Май 2012 - 13:59
Оманският фонд изкупи “Супер Боровец” и “Техномаркет” – 02 Май 2012 - 15:30

Предходна:
Иво Маринов: Преместването на сектор „Туризъм” на министерството в Пловдив ще има положителен ефект – 30 Април 2012 - 12:32
Хотелиерите в Банско с огромни дългове – 27 Април 2012 - 18:28
БНТ пуска два филма за Световната купа по ски – 27 Април 2012 - 15:24
Видео от Националната спортна панорама 2012 – 26 Април 2012 - 19:37
Нов срив на цените на имотите в големите курорти – 23 Април 2012 - 09:00

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Затварянето на лифтовете на Витоша е намалило с 90% посещаемостта й през зимния сезон > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре