ИНДУСТРИЯ. Франц Фьотинген е роден през 1969 година в Щайнбах ам Атерзее, Австрия. От 2009 e изпълнителен директор на „Фишер Спортс” и отговаря за маркетинга и продажбите в компанията. Има магистратура по бизнес администрация в университета в Линц. Познава ските като бивш състезател за австрийския национален тим по ски бягане. Работи за компанията повече от 10 години, като през последните години е бил генерален мениджър на направление „Северни дисциплини”.
- Кой ще стане европейски шампион по футбол? - Германия. - Ако имахте шанс да се преместите от света на ските във футбола, кой пост щяхте да изберете – треньор или президент на клуб? - Най-вероятно щях да съм треньор. Това значи да създам предпоставките отборът да има успехи. В бизнеса постигнах много, минавайки през различни позиции. - Като имате предвид емоционалната си връзка с компанията и дългогодишните традиции, как оставате свежи, за да не бъдете изпреварени от времето? - Всяка година се сравняваме с конкуренцията, а топспортистите ни поставят високи изисквания. Което означава, че трябва да останем пълни професионалисти. От друга страна, отговаряме на търсенето на потребителите и специализираните магазини. Пазарът на ски не расте много затова е важно да пазим завоюваното с иновации. Голям потенциал виждаме в Америка. - Като споменахте иновации – как съчетавате опасностите и предимствата на карвинг технологията? - За съжаление травмите в професионалния спорт бяха свързани правопропорционално с карвинг техниката. Но това е грешно и примитивно виждане. В действителност има изследвания на университети, които показват, че с появата на карвинг ските травмите в ски спорта са намалели. В екстремния свят на професионалните ски прекалено вталените ски водят до контузии. Но ако рискът изчезне, няма да е интересно. Самите състезатели казват, че печелят и се наслаждават на шоуто. За нормалните потребители обаче карането на ски стана по-лесно и сигурно - Няколко австрийски фирми за ски изчезнаха или бяха купени от по-големи компании. Как успява „Фишер” да бъде №1 в Австрия? - Експлоатираме различни ниши. В северните дисциплини сме сред водещите в света и защитаваме тази позиция със зъби и нокти. Не е много трудно. Същото се случва и в мачовете от Шампионската лига – просто не трябва да правиш грешки. Офанзивната стратегия иска своите оръжия. Точно тук е мястото на иновациите. Хвърлихме много сили в производството на ски обувки. И чак когато въведохме напасващите се към всеки крак обувки, успяхме да пробием. - Като че ли във вашия бранш успехът зависи прекалено много от топсъстезателите. - И то най-вече в страните, в които зимните спортове са най-популярни. Там трябва да екипираме най-добрите само така ще заредим марката с емоция. В ски скоковете най-важен ни е Томас Моргенщерн. В Германия №1 е биатлонът. - Не искате ли да работите и с Марсел Хиршер, който кара с „Атомик”? - По принцип да, той е много симпатичен и кара добре. Но е прекалено скъп за нас. - Кой е любимият ви футболист? - Мой фаворит е Давид Алаба с младежкото си безгрижие.
Факти „Фишер Спортс” е австрийска фирма за производство на спортни стоки, базирана в Рид ам Инкрайс, Австрия. Основана е през 1924 от Йозеф Фишер, а производството й започва с каруци и шейни. Първите ски излизат от фабриката през 1936. През 1957 една четвърт от продуктите на компанията са за износ. След смъртта на Йозеф Фишер семейният бизнес отива в ръцете на сина му Йозеф младши и сестра му Зелма. През 70-те години марката печели първите си медали на световни първенства по ски северни дисциплини. През 1976 Франц Кламер печели златен олимпийски медал в спускането с Fischer C4. Днес две трети от всички ски на компанията се произвеждат в завода й в украинския град Мукачево, където работят 1300 души. Една трета от продукцията – най-скъпите ски – излизат от завода в Рид. През сезон 2007/2008 „Фишер” е най-успешната марка ски, а признанието е от Международната ски федерация. Днес компанията произвежда ски, автомати и обувки за алпийски ски и ски бягане, както и ски за ски скокове. Водеща в производството на ски за ски бягане, като държи 50 процента от пазара. Всяка година продава над 1 млн. чифта ски за бягане, а добрите показатели се дължат и на специалната линия „Тиса”, предназначена за Русия. Алпийските ски нареждат „Фишер” след големите имена в бизнеса – „Атомик”, „Хед”, „К2”, „Фьолкл” и „Саломон” с продажби на 350-400 хил. чифта. Оборотът й за 2011/2012 е 185 млн. евро, а за 2010/2011 – 159 млн.
в-к 7 Дни спорт Събота, 9 Юни 2012 г.
|