Модата в ски екипировката върви по възходящ път, независимо че всяка година си казваме, че повече от измисленото до момента не може да бъде реализирано.
![](http://www.xtdev.com/ski/gallery/news2004/080105_Phenix_G5Q2121_2.jpg)
Хит за тази зима се очертават екипите на японската марка "Феникс". Те са с вътрешната материя "Деосам", която е с вграден дезодорант. Целта му е да обира и изолира тялото от миризмата вследствие изпотяването, ако има такова. Така дори и да не сте се напарфюмирали, ще сте сигурни, че когато спрете да карате и съблечете якето си, в ресторанта край пистата ще ухаете на нещо хубаво, а не на пот. Кройката на екипите е 4DM или, с други думи, това е 4-измерен метод за изрязване на материята, базиран на човешката анатомия. В резултат на това липсва напрежение при обличането и носенето на пистата, а чувствате екипа като своя втора кожа. Японската марка, която у нас се предлага от нашумялата верига магазини "Максспорт", в момента е спонсор на норвежкия национален тим по ски. Цветовете които "Феникс" налага за зима 2008 са класическите бяло и черно, както и по-свежите - оранжево, небесносиньо и яркочервено. Цените на якетата са от 600 до 1200 лв., а панталоните варират от 400 до 1000 лв., в зависимост от екстрите. На щандовете за хай екипи редом до "Феникс" вече може да намерите и облеклата за ски на "Халти". С тях карат в Световната купа националите на Финландия, сред които са големите шампиони Кале Паландер и Таня Путиайнен. Материята на екипите "Халти" за новия сезон е DrymaxX. Тя е характерна със своята лекота, а също и с това, че не пропуска вода. Революционната материя позволява на тялото да диша и в същото време да не се изпотява. Цветовете са ярки и свежи. Цените на якетата са от 400 до 750 лв., а на панталоните от 200 до 400 лв. Хит за новия сезон са и облеклата на водещата марка за производство на качествени екипи за планински спасители и алпинисти "Цинер".Марката е позната у нас чрез "Максспорт" от година, а наскоро представителите й подписаха договор с Българския олимпийски комитет за екипиране на отборите ни за зимните игри във Ванкувър през 2010 г. Колекцията на "Цинер" за зима 2008 е в четири независими серии: Park 'n' Pipe, Freeride, Ski Alpin и Nordic Sports. Дизайнерите на марката отдават голямо значение на сътрудничеството с професионалисти от индивидуалните дисциплини с цел да хармонизира продуктите в оптимална степен с изискванията на съответната целева група. Ангажирани са самите лидери, формиращи общественото мнение на компанията, както и различни ски асоциации. Всички модели на марката са с външен пласт изолация Proloft, а водоустойчивостта достига до 20 000 мм. Цените на мъжките якета са от 250 до 500 лв., а на дамските - 300-400 лв. Панталоните пък варират от 200 до 400 лв. Освен с високочествени екипи "Цинер" е доказан производител и на ръкавици за скиори и туристи. През новия сезон успоредно с камерната система 2 в 1 от Gore най-търсени са и ръкавиците с един пръст Дизайнерите на "Цинер" са разработили и редица тънки меки модели, а следователно и категорията ръкавици с термощит. Ако искате да сте облечени така както националите на Австрия, България и Франция, то марката ви определено трябва да е "Бесон". Серията за мъже и жени включва термобельо, както и 4-пластови якета, изработени от изключително леки и несвиващи се материи с еластична структура. Дишащата материя Hitex пък осигурява отлична водо- и вятъроустойчивост на екипа. Вътрешният пласт на якетата е направен от много лек полиестер, осигуряващ добър обмен на топлината, излъчвана от тялото. Сред най-атрактивните екипи за зимата е черното яке с вътрешни тиранти и леко изкривена линия на ципа. Вътре е натъпкано с екстри, като тирантите позволяват, когато влезете в ресторанта, да не го оставяте на стола, а просто да виси на тях, без да ви пречи. Цената на това бижу и около 700 лв. Хит за децата са екипите на Марк Жирардели Те се предлагат във веригата "Максспорт". Новата колекция бе представена в България лично от 5-кратния носител на Световната купа в алпийските ски Марк Жирардели, който е и консултант на националните ни отбори. Цветовете, които са характерни за колекцията, са зелено, светло- и тъмносиньо, оранжево и бяло. Дрехите са максимално олекотени и устойчиви на вятър, вода и студ. Цените на комплектите варират от 150 до 300 лв.
"Прада" направи и маска за спускачи
Точно две години след като водещата марка в света на модата "Прада" пусна уникален екип за ски, на пазара вече има и очила за феновете на алпийските спортове. Чрез магазин "Сън спорт" лимитираната серия очила на "Прада" вече е в България. Естествено, тя се отличава от останалите по цената - 350 лв., яркия си оранжев цвят и подобаващи екстри. В Меката за скиорски маски може да намерите още водещата продукция на "Окли", "Карера", "Арнет" и "Скот". Те са с различни класове на екстри.Всички очила за ски на американската "Окли" са от най-високия клас.Те са с елипсовидни плаки и три слоя дунапрен, за да прилепват плътно по лицето. Иридиумните плаки са с пропускливост на светлината от 10 до 90%. Цените на "Окли" у нас варират от 150 до 420 лв. Предлагат се и очила, които могат да се комбинират за разходка из града и за спускане в планината. Френската "Арнет" не отстъпва по качество на колегите си от САЩ, като различието е само в цените, които са от 60 до 220 лв. "Карера" също присъства в "Сън спорт" с водещите си маски - "Кимерик" и "Раптър". С първия модел, който е от най-високия клас, кара живата легенда Херман Майер, а с втория - останалите от големите имена в Световната купа по ски. Повечето от моделите на "Карера" са с 2 плаки - за хубаво и лошо време. Цените варират от 50 до 220 лв. Янките от "Скот" предлагат най-различни модели маски - от най-ниския до най-високия клас. Цените са от 50 до 220 лв.
Кожи и кристали за дамите от "Диел"
Колекция от 100 различни модела пусна навръх 15-ата си годишнина водещата българска фирма за зимни облекла "Диел". В богатия каталог има чорапи, термобельо, ръкавици, шапки и, разбира се, екипи, отговарящи на парите, дадени за тях. В колекцията за зима 2008 са разработени модните линии "Дивайн", "Алпин", "Ултра", "Демон", "Спорт" и "Компетишън". Първата е за онези, които издигат стила и модата в култ, държат да бъдат забелязани на пистата и екипа им да е уникат. Свръхлеки, разтягащи се материи с възможно най-високи параметри на влагоустойчивост и дишане и ултра тънки изолационни материали с висока степен на топлене осигуряват пълна защита и комфорт. Мъжките якета достигат 428 лв. За дамите материите са сатенени, като в тях има и елементи на корсаж, дантели, фини ръчни бродерии със сребристи и златисти отблясъци, апликации от кристални камъни и много богати естествени кожи. Цените им достигат 418 лв. "Алпин" е високотехнологична линия, в която е използван четиристранен стреч материал, даващ максимална възможност за движение особено в ключови области като подмишници, кръст и колене. Тя позволява създаване на превъзходен силует на дрехата, защото следва извивките на тялото. Промазката Kayoku ultra е със завидни параметри на водоупорност и дишане. Цените на мъжките якета достигат 368 лв., а тези за нежния пол - 298. "Ултра" е за феновете на екстремните преживявания, които не са никак малко. Дизайнерите са направили така, че тялото ви да е защитено при каквито и да е атмосферни условия в планината. Всички шевове са подлепени. Използваните ципове са също водонепромокаеми. За да е максимално топло, а в същото време невероятно леко, е използвана термоизолация Thinsulate, специална разработка на 3М за нуждите на НАСА. Топмоделът на яке за силния пол е с цена 333 лв. Линията "Демон" е за фрийрайдърите и цени до 268 лв. Освен конвенционалните материи, използвани за този вид дрехи, тук силно са застъпени платове в каре и райе, с много мек и приятен напип. Акцентът на тази колекция е как градската мода се качва с лекота в планината и на пистата. "Спорт" идва с базова защита и дизайн, предназначени за любителите на снежните уикенди. Колекцията притежава цвят и финес, като заедно с това осигурява надлежна защита. Тази линия има невероятно свежа и пъстра цветова гама, лазерно изрязани елементи и естествени кожи. "Спорт" може да се нарече и фамилна колекция, защото в нея е обърнато голямо внимание на детските и юношеските модели. За децата освен комплекти от яке и панталон има и гащеризони, а юношеските модели са различни за момчетата и момичетата, с характерните за тях визия и цветност. "Компетишън" e съобразена с върховете в световните стандарти. Индивидуалната им изработка позволява прецизиране на цветове, емблеми, нашивки и размери. С облекла от тази линия карат скиори от професионални спортни клубове, ски училища и планински спасителни служби в повече от десет европейски държави.
Невидимият е в България
За хората с повече пари магнит при екипирането би трябвало да е последният модел яке на японската фирма "Голдуин". Наречено "Стелт" или невидимо, то определено ще ви отличава от останалите на пистата. Причината японците да го кръстят така, е, че лекотата и комфортът, които предлага, ви карат да се чувствате на топло, а в същото време да не усещате с какво сте облечен. Водоустойчивостта на това бижу достига 20 000 мм, а цената му почва от 1000 лв.
"Хед" ви закопчава с магнити
Концертът "Хед", който нашумя отново покрай великаните Боде Милър, Херман Майер и Дидие Кюш, извади на пазара яке с магнити. Тяхното предназначение е да заместят копчетата. Така само с едно движение, и то без да сваляте ръкавиците, може да затворите стабилно якето си. Цветовете за зимния сезон 2008 са тъмносиво с оранжево, синьо, бяло и зелено. Водоустойчивостта е увеличена на 20 000 мм, като в същото време е намалено теглото на якето. "Найк" с облекла за всички условия
и кръсти серията си ACG. Най-доброто от новата колекция на янките е якето 800 Fill Jacket. То осигурява безупречна топлина чрез новия екопух. Лицевата му част пък е изработена от материя, която не се драска. Цената му е 615 лв. Като допълнение към якето върви и мултифункционалното горнище Terma Flex Track Jacket. Предназначението му е да топли тялото и да не дава към него да проникне влага. Цената му е 329 лв. Хитов за "Найк" се оказа и новият модел зимни обувки AIR Karst. Той е с вградена Air система, дълбок грайфер и подплатена вътрешна част, облечени с водоустойчив набук. Височината им прави проходимостта с тях гарантирана при всякакви условия. Този терминатор се продава за 229 лв.
"Саломон" вгради манерка в екипа
Топлата напитка в студения зимен ден на пистата е мечта за всеки скиор. От "Саломон" се постараха и направиха така, че да можете да се насладите на това изкушение във всеки момент, докато карате ски. Торбичката за течности е хит в новата зимна колекция на френската марка. Тя се прикрепва към гърба на якето и в нея можете да напълните до 1 литър от любимото си питие. Материята, от която е направена торбичката, е специална и е изследвана, за да не причинява лош вкус. За да са пълни екстрите, в ръкавите на повечето екипи с марката "Саломон" има вградена клавиатура за регулиране на вашия Ipod. Дрехите отново са с най-новата версия на материята Soft Shell, която има и система BTM или познатата ни от няколко години пчелна пита, пазеща от измръзване раменете на скиора. Якетата варират от 200 до 700 лв., а панталоните от 150 до 400 лв. Новост в колекцията на "Саломон" е сакът за ски обувки, който освен термоизолация има вградени нагреватели и възможност за включване в запалката на колата. Този сезон е първият, в който американците от "Спайдър" пускат у нас максимална гама от продукти, сред тях и за деца над 1 г. Екипите, с които карат националите на САЩ и Канада, са с цени от 500 до 900 лв. за якетата и 700 лв. за панталоните.
Пламен Вълков в-к Стандарт, СЪБОТА, 5 Януари 2008
|