Българските туристи стават приоритет в рекламата през тази година, сочат финансовите планове на Държавната агенция по туризъм. За първи път ще бъде направена голяма рекламна кампания по българските медии за възможностите за туризъм в страната, съобщи председателят на институцията Анелия Крушкова. Тя ще струва 5.78 млн. лв, които вече са били отделени в края на миналата година от бюджетния излишък. За сравнение - за чужбина са заделени три пъти по-малко средства от излишъка - 2.2 млн. лв.
По някои от телевизиите с национално покритие вече се излъчват клипове за зимните курорти. В момента се изработват и други за отделни видове туризъм - СПА, еко-, селски, които ще тръгнат през пролетта. През май пък различни спотове ще опитат да привлекат българи към Черноморието. "С кампанията целим да стимулираме повече българи да преоткрият страната", обясни Крушкова.
Рекламната кампания на българския туризъм ще обхване 10 ефирни и кабелни телевизии, сред които Би Ти Ви, "Нова телевизия", ТВ2, ТВ7, "Фокс лайф". Освен това те ще се въртят и по 16 регионални медии, както и по радиостанциите "Дарик", "Фокус", "БГ радио", "Витоша". Предвиждат се и публикации във водещи вестници, обясни Крушкова.
Други 2.2 млн. лв от излишъка ще отидат за реклама на туризма в чужбина. Те ще бъдат насочени основно към Румъния и Русия. Традиционно имиджови клипове на България ще се въртят и по Си Ен Ен и "Евроспорт". С други 590 хил. лв. пък ще се промотира кръгът от световната ски купа за жени в Банско, който ще се проведе в края на месеца.
Годишният бюджет на агенцията по туризъм е около 6 млн. лв., от които половината отиват за национална реклама на страната. В предходни години тя беше насочена извън България, но кризата и спадът на туристите от Западна Европа и Русия пренаредиха плановете на бизнеса, който все повече се обръща към вътрешния пазар и някои от съседните държави. Преди два дни големите сдружения в туризма поискаха спешна антикризисна програма и 20 млн. лв. за промотирането на курортите.
Кой прави клиповете
Първите три клипа, представящи зимните курорти Банско, Боровец и Пампорово, са изработени от продуцентска къща "Едита". Всеки от тях струва около 15 хил. лв. За тях не е пускана малка обществена поръчка, тъй като сумите попадат под минималния праг от 50 хил. лв . "Едита" е собственост на Анелия Дошева. Компанията досега е правила туристически филми за България, съобщиха от агенцията по туризъм. Серия от четири клипа, рекламиращи различните възможности за туризъм в страната, ще се правят от компанията "Идо стил", която е спечелила обществената поръчка. Според регистъра платената цена за тях е 493 хил. лв. "Идо стил" има общ собственик с "Нойзи дизайн и реклама", която години наред правеше щандовете на България по международните туристически изложения.
Деница Ватева в-к Дневник 11 фев 2009, 19:59
|