След като успя да спечели популярност като основен спонсор на най-бързата яхта в престижната регата "Сидни-Хобърт", автомобилната марка "Алфа Ромео" потърси реклама и в алпийските ски. Според информация на германското икономическо издание "Хоризонт спорт бизнес" ръководството на автомобилната компания е подписало договор за сътрудничество с италианския национален отбор. Сумата, която ще изплати "Алфа Ромео" на скиорите според едногодишния контракт с федерацията, се пази в тайна. Според информация на вестник "Гадзета дело Спорт" състезателите в представителния тим на Италия ще носят върху екипите си логото на фирмата, което е копие на семейния герб на фамилията Сфорца, както и ще участват в рекламни промоции на модели на фирмата. В контракта е включена клауза, според която споразумението може да бъде продължено за пет години след края на сезона 2004/2005.
"Алфа Ромео" за първи път в своята дългогодишна история ще търси варианти за реклама в зимните спортове. От своето създаване през 1910 г. компанията участва основно в автомобилни състезания, които нагледно представят развитието на колите й и позволяват пряко да се конкурира с другите фирми на световния пазар. Марката участва успешно в Европейския шампионат за автомобили серийно производство, във веригата състезания "Алфа Челъндж" и "Алфа 147 Къп". Сега фирмата има за цел нейното лого да се свързва с нетрадиционни спортове, които генерират високи приходи и са предизвикателство за зрителския интерес, и поради тази причина "Алфа Ромео" финансира проект за изграждането на 30-метрова яхта за участие в едно от най-престижните състезания при ветроходците - регатата "Сидни - Хобърт". Рекламата в надпреварата, която привлича като партньори световноизвестни марки като "Ролекс" и "Хуго Бос", напълно подхожда на амбициите на италианската компания, тъй като "Алфа Ромео" опитва да представя своите автомобили като стилен и луксозен аксесоар. Амбицията за реклама в алпийските ски демонстрира нова тенденция в търговската стратегия на марката. "Алфа Ромео" ще се опита да разшири кръга на своите клиенти, като привлече чрез агресивни модели подрастващото поколение, което се увлича по ски и сноуборд.
По всичко личи, че "Алфа Ромео" копира в известна степен стратегията на "Ауди". Германският автомобилен гигант в края на 2002 г. се ангажира пряко със зимните спортове, след като подписа договор за официално партньорство със Световната ски федерация (ФИС). "Ауди" измести "Кафе де Коломбия" като основен спонсор на ФИС. С договора си с националния отбор на Италия "Алфа Ромео" се явява вторият автомобилен концерн, който ще търси реклама в ските. "Силните резултати и високата гледаемост на стартовете от Световната купа предопределят големия интерес от страна на рекламодателите", обясни директорът на отдел "Маркетинг" към ФИС Кристиан Кнаут. По негови данни след края на миналия сезон над 65 фирми са проявили интерес да рекламират в състезанията.
ВЕСЕЛИН КАРАИВАНОВ 17/11 - 15:15 ч. dnevnik.bg
|