SKI.BG
     Събота, 23 Ноември 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . бг ски новини
05 Октомври 2010 - 16:29
Обсъждаха как вместо с градски транспорт, хората да се качват на Витоша всеки ден с маршрутки
изпрати на приятел Printer friendly версия

Маршрутни линии да качват софиянци до високите части на Витоша обсъждаха вчера политици и експерти. На среща, организирана от екоминистърката Нона Караджова, на която присъстваха главният архитект на София Петър Диков, областният управител Данаил Кирилов, шефовете на Агенция по горите инж. Бисер Дачев, на Националната служба за защита на природата Михаил Михайлов и на дирекцията на Природен парк „Витоша” Тома Белев, бяха приети пакет от мерки, които трябва да направят високите части на планината по-достъпни за хората.

Всяка година Витоша приема близо 4 млн. посетители, но повечето от тях се струпват в подножието й, понеже останалата част няма никаква връзка с градски транспорт, коментира Тома Белев. Сега до „Алеко“ автобуси се качват само през уикенда, а до Златните мостове са достатъчно редки. Заради това Столична община ще преразгледа маршрутите на транспорта и ще предложи нови линии, които да осигурят бърз достъп до високото на повече хора. Паркинги в ниското пък ще спират личните автомобили, които увреждат твърде много защитената територия.

Според Тома Белев най-вероятно е в планината да ни качват маршрутки, понеже за обикновените градски линии маршрутите са неизгодни и те навъртат по 100 000 лв. загуба на година.

Обществен транспорт ще ни стоварва чак в местността Офелиите или до хижа „Бор“, което в момента не се прави. Според анализ, направен от дирекцията на парка, достъпът до планината от различните столични квартали също не е еднакво лесен. Например автобусите в кв. Бистрица, който е в полите на планината, спират чак на 1,5 км. от поляните.

Някога столицата е била проектирана така, че след градския транспорт най-много за 15 мин. ходене пеша човек да стига до планината. Сега нашата задача е това да става поне за половин час, коментира Тома Белев.

Най-вероятно маршрутките ще тръгват от последната спирка на метрото в Люлин и ще ни качват до „Алеко“, смята шефът на парка.

Решено е също да бъде възстановена обичаната от столичани кабинкова въжена линия Княжево-Копитото. Арх. Диков е поел ангажимента да проучи какви проблеми има около собствеността, а после да предложи проект за нейното повторно изграждане, финансиран от програма ДЖЕСИКА.

Класически маршрут за софиянци беше да се качват с лифта от Симеоново до „Алеко”, а после по платото да стигат с линията до Княжево, спомня си Тома Белев.

Другата голяма грижа на общината ще е възстановяването на мрежата от алеи. В момента дирекцията на парка изпълнява един подобен проект и вече се ремонтира алеята от Владая до Златни мостове, Столична община е подготвила още един за други три пътеки. Но трябва да се погрижим и за останалите, за да осигурим добри условия на туристите, смята шефът на парка. Финансирането там ще е по Оперативна програма „Околна среда“.

На вчерашната среща институциите са си поставили още една задача - да осигурят тоалетни в планината. В момента няма нито едно подобно публично заведение, където има, те са само от т. нар. горски тип. Обсъждахме дори да направим обществена тоалетна на Черни връх, който има достатъчно много посетители. Сложно е, но не е невъзможно, смята Тома Белев.

Всички най-натоварени места като Златни мостове, „Алеко”, Офелиите трябва да имат изградени съвременни тоалетни, за да улесним хората и да пазим природата. Не е лесно на тази надморска височина да ги осигурим, защото не е решено как ще се извозват, дори ако се спрем на химически вариант, коментира  шефът на парка.

Екоминистерството от своя страна е обещало да предложи за финансиране по ОП „Околна среда“ писти за велосипеди и да изготви   устройствен проект за развитие на туристическата инфраструктура.

в-к Монитор
СОНЯ АНГЕЛОВА
05.10.2010


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
Стратегия предвижда мащабна реклама на туризма в Банско – 06 Октомври 2010 - 15:12
Спорят дали туристическата реклама на България да е за ски и море или и за СПА туризма – 06 Октомври 2010 - 15:13
Премиерата на филма В РАВНОВЕСИЕ на Рене Екерт ще е на 8-ми октомври от 22.30ч в Дом на киното – 06 Октомври 2010 - 20:34
MEGA SKI OUTLET – 07 Октомври 2010 - 11:12
Първи сняг... – 08 Октомври 2010 - 12:16

Предходна:
Банско е определен за зимната столица на Балканите – 02 Октомври 2010 - 19:07
7-те най-секси зимни курорта в света  – 02 Октомври 2010 - 12:01
605 лв. за седмица почивка в елитен курорт – 02 Октомври 2010 - 11:58
Надолу по хълма... на две колела и по-бързо – 02 Октомври 2010 - 11:56
"Mega Ski Outlet" отвори врати в "София ленд" – 01 Октомври 2010 - 19:05

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Обсъждаха как вместо с градски транспорт, хората да се качват на Витоша всеки ден с маршрутки > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре