ISPO MUNICH. 81000 професионалисти от спортния бизнес от 109 държави посетиха ISPO MUNICH 2013 от 3-ти до 6-ти февруари в изложбения мега комплекс на Мюнхен, Германия. Равносметката е, че броят посетители е с 4% повече спрямо 2012 г. По-голямата чат от тях - 66% бяха от чужбина, предимно от Италия, Австрия, Швейцария, Франция и Великобритания.
ISPO MUNICH 2013, Halle A3, ZAG SKIS. Photo © Messe München
Клаус Дитрих, председател и изпълнителелн директор на Messe München International, обобщава: “Имахме най-голям ръст от Европа и Азия. Изключително сме доволни, че Испания се завръща в списъка на победителите и то директно скачайки в първите десет страни.”
От страна на изложителите ISPO MUNICH също достигна нови висоти: 2,481 изложители от 52 държави (срещу 2,344/51 миналата година) представиха своите най-нови продукти. Чистото изложбено пространство беше увеличено до 430 квадратни метра и общо 103,220 кв.м. Това е нов рекорд за всичкиТова представлява нов рекорд за всички съответни статистически данни за търговското изложение и отново потвърждава ролята на ISPO като водеща международна платформа за целия спортен бизнес.
Атмосферата беше много позитивна през всичките четири изложбени дни. Около 74 % от посетителите оцениха ISPO MUNICH 2013 с "отличен" до "много добър", а други 24 % дадоха оценка "добър". Положителни резултати за спорт на дребно през 2012 г. по-специално създават един оптимистичен поглед за бъдещето. Една от основните причини за този напредък е, че спортът е придобил огромно значение в здравния пазар. Вторият здравен ISPO форум, който се проведе на 5 февруари в Международния конгресен център в Мюнхен (ICM), също потвърди това развитие.
ISPO MUNICH 2013, Eingang West, Eröffnung. Photo © Messe München
When asked about their prognosis for the next twelve months, 45 percent of the visitors stated that ISPO MUNICH will continue to gain importance; 50 percent indicated that the trade show will maintain its high level of importance. The new service offers also received positive feedback: the online platform ISPO CONNECT, simplifying contacts and networking between exhibitors and visitors ahead of the show, received a very good to good rating from 89 percent of the polled. 93 percent rated the ISPO AWARD, the sports industry’s seal of quality, very good to good. And the new education platform ISPO Academy received a very good to good rating from 86 percent of visitors. Klaus Dittrich is pleased with these results: “This allows us to face the future with confidence. Our goal is a strong, further development as a yearround full-service provider for the sports industry, to network expertise from all over the world throughout the year, and actively endorse developments and trends in the sports business.”
Statements
Jørgen Jørgensen, Owner and Managing Director Norrøna: This years ISPO MUNICH has been very busy, full up with sales meetings, and for us a very well organized trade show with a good progression in our way moving forward.
Peter Knoll, General Manager Germany and Austria Quiksilver: This was the best ISPO MUNICH I’ve experienced in 17 years. We had more customers than ever before and were just about overwhelmed. Our comeback was definitely worth it.
Giulio Colombo, CEO Manifattura Mario Colombo: This edition of ISPO was the most important sports business exhibition for Colmar, and our presence was dedicated to launching our 90th anniversary celebrations. Our main goal is the development of export and ISPO MUNICH is the best window on the international market.
Tom Foley, General Manager, Intersport UK and Ireland: The fact that ISPO is now more than a trade show and acts as a networking platform as well as a spotlight on creativity and business trends underlines the value of our decision to make ISPO MUNICH a critical part of our buying programme for the UK and Ireland
Ralf Lindner, Chairman of the Board, Medisana AG: Within the first two days we were able to gain contact to sports retailers who are considering short-term placement of our products in their stores. In addition we received a lot of attention from the press and other media at our booth.
ISPO MUNICH 2014 will be held from January 26th to 29th at Messe München. For more information on ISPO MUNICH, please refer to www.ispo.com/munich.
Press Release ISPO MUNICH 2013 Munich, February 06, 2013
|