SKI.BG
     Четвъртък, 21 Ноември 2024
[english version] english version
FIS World Snow Day Sofia 2022
БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ СКИ
FIS World Snow Day Sofia 2021
FIS World Snow Day Sofia 2020
FIS World Snow Day Sofia 2012
ЕДИН СКИ ДЕН НА.. фотогалерии
World Skitest
SKI.BG partner > Yourski.RU
SKI.BG PHOTO GALLERY
СКИ в България > СКИ порталът!
 
FIS Alpine World Ski Cup Bansko 2009 LIVE
СПОНСОРИ на БФСки
Националният Ски Отбор
NOKIA Snowboard FIS World Cup Big Air Sofia 2007
 
СКИ в България > СКИ порталът!

 . ски анализи
18 Ноември 2008 - 18:54
Кармен Фендер: Туристическият бизнес сам плаща за рекламата на курортите
изпрати на приятел Printer friendly версия

Кармен Фендер е маркетинг директор на "Йоцтал туризъм" - обществена организация, чиято основна цел е да изгражда имиджа на един от най-големите ски региони в Австрия - Йоцтал, и да привлича туристи в курортите в него. Австрия е известна с моделите си за реклама и популяризиране на туризма - нещо, с което българските курорти все още трудно се справят. Разговорът с Фендер цели да покаже какъв е моделът на рекламиране на един от най-известните ски курорти в Европа.

Кога започнахте да работите в сферата на туризма?

- Следвах туризъм в Тирол. Тук човек може да получи добро специализирано обучение. Още като бях на седем години знаех, че искам да работя в туристическата индустрия. Аз съм родена тук, моите родители имат къща за гости и аз винаги съм била в досег до тях. Затова започнах да уча туризъм, а в тази организация работя от 20 години. Харесвам работата си, защото живея в планината, а същевременно срещам хора от целия свят. Също така пътувам много, тъй като имаме представителства във всички страни, от които идват туристите при нас - от Лондон до Москва.

Какви точно са отговорностите на "Йотцтал туризъм" и с каква дейност се занимавате?

- Това е втората по големина туристическа организация в Австрия след тази във Виена. При нас работят общо 90 души. Ние сме публична организация, в която членуват абсолютно всички собственици на хотели, ресторанти, както и собствениците на инфраструктурата в региона Йотцтал - всички компании, които са свързани с туризма. А в Йотцтал всички компании са свързани с туризма. Всички те плащат на организацията членски внос. Другата част от годишния ни бюджет се сформира от туристическите такси, които плащат гостите. Разполагаме с 10 млн. евро бюджет на година. Също така ние сме собственици на някои обществени обекти в курорта Зьолден - зоната за свободно време, плувния басейн на курорта, част от инфраструктура, но това е малка част от нашата дейност. Но основната ни дейност е маркетингът на региона. До 80 на сто от дейността ни е свързана с маркетирането на курортите - ние създаваме имиджа на Зьолден и другите курорти в региона Йотцтал, организираме събития, поддържаме контакти с медиите. Целта ни е максимална част от хората да знаят за нашите курорти. Друга част от дейността ни е свързана с резервации на места за настаняване - информираме туристите и им съдействаме при резервациите.

Колко са местата за настаняване в курортите в региона?

- Легловата база е 30 хил., разпределена в 2500 хотели, къщи за гости и апартаменти. Реализираните нощувки на година са около 2.5 млн. през зимния сезон и 1 млн. през летния. За една година около 500 хил. туристи посещават региона.

Какъв е капацитетът на пистите?

- В Зьолден пистите са около 150 км, подходящи за каране от скиори на най-различни нива. В другия голям курорт - Обергургл/Хохгургл, имаме още около 120 км писти.

Какви инвестиции правите, за да поддържате курортите?

- Инвестициите са много големи. Особено през последните години. Мога да посоча, че през миналата година собственикът на лифтовете в Зьолден вложи 25 млн. евро само в машини за изкуствен сняг. Той също така притежава някои хотели и всяка година прави обновления в тях. За да поддържаме високото качество, непрекъснато трябва да инвестираме в курорта. В Обергургл/Хохгургл пък за новия зимен сезон бяха изградени три нови лифта-гондоли, ресторант на един от най-високите върхове, като в подготовката на новия сезон бяха инвестирани 50 млн. евро. Това беше направено само от собствениците на лифтовете. Отделно от това всеки собственик на хотел инвестира непрекъснато в обектите си.

Кой стопанисва лифтовете и ски инфраструктурата?

- Всички лифтове и съоръжения са собственост на местни предприемачи, в противен случай те не биха имали интерес да развиват региона. Те същевременно са собственици на хотели тук, на ски училището. Свързани са с много аспекти на туризма в региона и затова са заинтересувани да развиват един модерен и привлекателен курорт. Затова те изразходват големи средства за развитие на инфраструктурата. Ако дойде някоя компания отвън, тя няма да има желание да инвестира в нови гондоли или седалкови лифтове. Те искат само кеш.

От кои страни привличате най-много туристи?

- Около 50 на сто от туристите са от Германия. След това са групите от Белгия, Холандия и Люксембург. Те правят общо около 15 на сто от туристите. Имаме значителни посещения от Централна Европа и те се увеличават през последните години.

Как се променя броят на гостите през последните години?

- Ние все още отбелязваме ръст, като годишното увеличение на туристите е около 5-10 на сто.

Миналата година зимните курорти пострадаха от липсата на сняг. Как безснежната зима се отрази при вас?

- Честно казано, ние бяхме щастливи през миналата година, защото въпреки безснежието по другите курорти ние имахме сняг и това ние се отрази благоприятно. Ние сме на голяма надморска височина и хората знаят, че Зьолден може да гарантира сняг. Курортите ни започват от 2 хил. метра и достигат до над 3 хил. м. Затова винаги имаме условия за ски. Много от туристите имат лош опит от по-ниските курорти и след това решават да дойдат при нас. Затова можем да се похвалим, че през миналата година нямахме отказани резервации, а напротив.

Но въпреки това купувате повече машини за изкуствен сняг?

- Да, защото това е новата ни стратегия. Искаме да имаме сняг не само във високите части на курортите, а и по местата до самия курорт, където са хотелите в по-ниската част. Когато искаме да гарантираме на туристите, че при нас има непрекъснато сняг, трябва също да се погрижим и за техническото оборудване. Това е причината да инвестираме в най-модерните технологии. Нуждаем се само от 4-5 дни да навали снегът и след това можем да поддържаме пистите в отлично състояние.

Как си сътрудничите с рекламата на цяла Австрия?

- Страната има "Австрия вербунг" ("Реклама Австрия"), която е отговорна за целия имидж на страната. Ние сме голяма организация и имаме достатъчно собствен ресурс. Въпреки това си сътрудничим с "Австрия вербунг" и следим за това в рекламата на Австрия да има акцент върху спорта, ските и зимните курорти. Но ние не можем да чакаме австрийският туристически борд да направи нещо за нас и затова сами се грижим за собственото си популяризиране и имидж. Ние имаме бюджет и следваме пътя, който е добър за нас. Но, разбира се, в някои страни тясно си сътрудничим с австрийския туристически борд. Те имат широка мрежа от представителства и ние можем да се възползваме от тях. Задачата на туристическия борд е да развива мрежата си, да създава контакти с местните туристически организации в страните и да популяризира имиджа на цялата страна. Това, разбира се, е важно и за нас, защото по този начин и ние имаме достъп до другите страни.

Кой финансира австрийския туристически борд?

- Бюджетът идва от бизнеса - от хотелите и другите туристически организации.

Кои са най-големите ви конкуренти?

- Това са някои курорти в Австрия - Ишгл и Заалбах. Някои курорти във Франция също са ни конкуренти. Но ние имаме имиджа не само на курорт за ски, а и на място за забавление. И това ни дава предимство. Организираме събития като състезания от Световната купа по ски, светлинното ледено шоу "Ханибал" и др. Наблягаме много и на този сегмент.

Каква ви е стратегията за следващите 4-5 години?

- Насочили сме фокуса си предимно към страните от Централна и Източна Европа. Основният ни пазар, както казах, е Германия. И ние трябва да правим много, за да го развиваме. През последните години загубихме около 15 на сто от германския пазар, въпреки че като цяло увеличаваме броя на чуждестранните посещения. Това е предимно благодарение на Централна и Източна Европа. Ние все още инвестираме сериозни средства в Германия, но се насочваме сериозно към източноевропейския пазар. Вече имаме сериозни позиции в Полша, Чехия и Балтийските страни, Русия и Украйна. През последните две години започнахме да развиваме и пазара в България, Хърватия и Словения. Те формират засега много малка част от дела на чуждите туристи в курортите ни, но броят им непрекъснато расте. Това са за нас перспективните пазари и скиорите, които ще привличаме, ще са от тези страни.

Зорница Маркова
в-к Капитал
20 април 2008 г., 12:22


 

изпрати на приятел Printer friendly версия  

Следваща:
Shaun White Snowboarding е най-добрият симулатор на сезона – 07 Декември 2008 - 00:31
Преглед на екипировката – 07 Декември 2008 - 00:34
Грабвайте раниците и юруш към Витоша – 14 Януари 2009 - 14:54
Искам нови ски. И яке – 30 Януари 2009 - 15:08
Световните ски се спуснаха надолу заради кризата – 07 Февруари 2009 - 19:33

Предходна:
НАТУРА влезе вдън гори тилилейски – 20 Септември 2008 - 12:41
Ледената шапка над Северния полюс върна част от площта си това лято – 18 Септември 2008 - 21:39
Арктика се топи бързо и след студена зима – 23 Юни 2008 - 18:29
Пукнатини във вярата за глобалното затопляне – 27 Май 2008 - 15:57
Как да се предпазим от измръзване в планината – 27 Декември 2007 - 18:23

Powered by [xt] , PHP & MySQL

NO27 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
SKI.BG PHOTO GALLERY
ispo BrandNew Awards
 ski poll
Кой зимен спорт сте опитвали и практикувате?
Алпийски ски
Ски ходене/ски туринг
Беккънтри ски
Телемарк ски
Ски бягане
Ски скок
Сноуборд
Фристайл ски
Фристайл сноуборд
Фрирайд ски
Фрирайд сноуборд
Снегоходки
Спускане с шейни
Туризъм/трекинг
СПА
Не спортувам
Друго


View results
FIS Live Timing
NO26 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO25 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO24 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO23 на списание СКИ&БОРД, спорт, лайфстайл, индустрия !
NO22 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO21 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO20 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO19 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO18 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO17 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO16 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO15 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO14 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NOX3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO12 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO11 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO10 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO9 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO8 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO7 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO6 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO5 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO4 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO3 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
NO2 на списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
Списание СКИ&БОРД , спорт, лайфстайл, индустрия !
 
 
XXIII Olympic Winter Games PyeongChang 2018
XXIII-ти Зимни
Олимпийски игри ПьонгЧанг 2018!
XXII Olympic Winter Games Sochi 2014
XXII-ри Зимни
Олимпийски игри Сочи 2014!
XXI Olympic Winter Games, Vancouver 2010
XXI-ви Зимни
Олимпийски игри
Ванкувър 2010 !
XX Olympic Winter Games, Torino 2006
XX-ти Зимни
Олимпийски игри !
XIX Olympic Winter Games, Salt Lake 2002
XIX-ти Зимни
Олимпийски игри !
 
 
 
© 2002-2019, SKI.BG > www.ski.bg > www.skibg.com > SKI.BG > СКИ в България > Кармен Фендер: Туристическият бизнес сам плаща за рекламата на курортите > СКИ Порталът! All rights reserved. Всички права запазени. Terms & Conditions - Условия за ползване. Powered by [xt]. нагоре