„Bulgaria – Magic lives here” – с този слоган страната ни „омагьоса” английските туристи, разкривайки своите неповторими природни и културни богатства в мащабна рекламна кампания. През последните шест месеца някои от най-популярните британски телевизионни канали и печатни издания посветиха на България поредица от статии и предавания, които достигнаха многомилионната аудитория на Острова. Десетки билбордове из цялата страна, рекламни публикации и онлайн импресии изкушаваха англичаните да опознаят едно от най-живописните кътчета на Европа.
Какво искат британците?
Според последните анализи гражданите на Великобритания търсят специални преживявания и дестинации, които предлагат качество, но на разумна цена. Заради продължаващата икономическа криза и намалелите финансови възможности, напоследък жителите на Острова насочват вниманието си към сравнително по-близки туристически дестинации, където ваканцията им излиза значително по-евтина. А как да им покажем, че точно нашата страна с нейните красиви планини, богата история, автентични традиции и модерни морски курорти е именно „тяхното” кътче за отдих? Като спечелим сърцата им, защото онова, което англичаните наистина търсят, е магията – смятат от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Автентичният български фолклор и запазените традиции бяха широко отразени от местните медии. Всъщност, задграничната рекламна акция на България бе организирана от ведомството със средства от ОП „Регионално развитие”. Над триста телевизионни излъчвания, стотици билбордове из цяла Великобритания и тридесет и шест рекламни публикации в британската преса пресъздадоха през последните шест месеца магията на българския фолклор и автентичните обичаи, на великолепната ни природа и хилядолетна история. По време на кампанията МИЕТ организира няколко пресконференции на място, както и три журналистически опознавателни тура за британски журналисти у нас.
В кампанията бяха отразени и възможностите за културни маршрути във вътрешността на страната.
Според представители на ведомството резултатите от масираната кампания са повече от обнадеждаващи. Благодарение на нея България получи невероятен отзвук в британските медии. Появиха се публикации и интервюта в някои от най-влиятелните местни издания за туризъм, като „Travel weekly”, „National Geographic Traveler”, „ABTA”, „Travel Bulletin”. Слушателите на Би Би Си имаха възможност да проследят предаване на живо от България, посветено на страната ни, а Sky News излъчи видеоматериали, посветени на народната ни музика, кукерските обичаи, възможностите за спа и уелнес и пр.
През 2011 г. в България са почивали близо триста хиляди английски туристи.
България е традиционна туристическа дестинация за британския пазар, затова и нашите летни и зимни курорти се радват на редовна клиентела от Острова. Нищо чудно, че в последното проучване на „Holiday Barometer”, което се прави ежегодно от британските пощи, България заема четвърто място в света като страна с най-добро качество на туристическия продукт на достъпна цена. През 2011 г. у нас са отдъхвали близо триста хиляди английски туристи, като очакваме през тази година броят им да нарасне още повече – заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов и добави:
Четиридесет и девет на сто от тях се записват за почивка в България чрез интернет, а четиридесет и един процента чрез туроператорски агенции. Основните им предпочитания са към четири и пет звездните хотели. Това, което се търси, са основно летни почивки и зимни ски ваканции. Затова фокусът на тази рекламна кампания, както и на бъдещите подобни задгранични кампании, ще бъде да покажем България в нейната пълнота. Идеята е да представяме възможностите ни за целогодишна дестинация с акцент върху културния туризъм, балнео и спа туризма, голфа и други продукти, които до момента, по ред причини, не са били популяризирани.
Венета Николова БНР 28 февруари 2012 11:16
|